شبکه‌ی اجتماعی AltspaceVR چیست؟

AltspaceVR

AltspaceVR نام شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر واقعیت مجازی است، شبکه‌‎‎‌‎‌ای که در آستانه‌ی ورشکستی بود که مایکروسافت با خرید آن قصد احیای این شبکه‌ی جذاب را دارد. در این مطلب میخواهیم بیشتر با این شبکه‌ی اجتماعی آشنا شویم.

درباره ی AltspaceVR

AltspaceVR شبکه‏‏‎ی اجتماعی مبتنی بر واقعیت مجازی است که در سال 2013 پایه ریزی شد این شرکت با سرمایه‌ی 15.7 میلیون دلار کار خودش رو زیر نظر شرکت کامکست آمریکا شروع کرد و در سال 2015 تنها 20 کارمند داشت، این شرکت در ابتدای کار خود در آستانه‌ی برشکستگی بود و گفته می شد که پالمر لاکی، یکی از مؤسسان آکیولس قصد دارد به این طرح و استارت آپ کمک کند، اما ناگهان مایکروسافت ناجی این طرح شد و در سال 2017 این شبکه اجتماعی را از ورشکستگی نجات داد و تمام کارکنان آن را استخدام کرد. این پلتفرم واقعیت مجازی از سال ۲۰۱۵ در دسترس کاربران آکیولس ریفت، گیر وی‌آر، اچ‌تی‌سی وایو و دیگر هدست‌های مشابه بوده است.

AltspaceVR2

الکس کیپ‌من، خالق هولولنز مایکروسافت دی یکی از گزارشات گفته است که با کمک به این شبکه خیلی زود به دنبال فراگیرشدن واقعیت ترکیبی در دنیا هستیم و سخنگوی مایکروسافت هم گفته است که این شبکه‌ی اجتماعی با همان نام و ترکیب قبلی خود به کار ادامه خواهد داد. با این سخنان مشخص است که مایکروسافت بیشتر علاقه دارد جوامع فعلی بیش از پیش از این شبکه‌ی اجتماعی برای ارتباط و تعامل با دوستان جدید و قدیمی خود استفاده کنند و درهای جدیدی را به دنیای فضای مجازی باز کند.

AltspaceVR3

 


شاید دوست داشته باشید

اندروید اوریو اندروید اوریو ( Android 8.0 Oreo ) چه ویژگی هایی دارد؟

این نسخه‌ی جدید اندروید به گفته‌ی خودشان سریعتر، قوی تر و هوشمندتر از تمام نسخه های دیگر آن است البته شیرینتر نیز می باشد.

 


 

امکانات شبکه‌ی مجازی AltspaceVR

این شبکه‌ی اجتماعی فضای را در اختیار کاربران می دهد تا با عینک های واقعیت مجازی بتوانند در آنجا حضور پیدا کنند و با دوستان خود ارتباط برقرار کنند، بازی کنند، به کنسرتهای موسیقی بروند و یا برنامه های استندآپ کمدین های مشهوری همچون ریگی واتس و دریو کری را در محیطی مجازی دنبال کنند.

AltspaceVR1

این شبکه فقط به صورت 3D نمیباشد و این اپلیکشن را میتوانید بصورت 2D نیز اجرا کنید و از امکانات آن لذت ببرید اما خب طبیعتا آن هیجانی که با عینک میشود تجربه کرد را ندارد. اخیرا در این شبکه اجتماعی همانطور که گفته شد کمدین‌های مشهوری چون ریگی واتس و دریو کری و شخصیت علمی چون بیل نای حضور داشته اند و AltspaceVR با همکاری NBC News در سال ۲۰۱۶ رویدادهای زنده‌ی مربوط به انتخابات آمریکا را نیز پوشش داد. با توجه به روی کار آمدن مایکروسافت باید منتظر باشیم تا ببینیم چه آینده‌ی جذابی در انتظار این شبکه اجتماعی که بنظر نسل جدیدی از شبکه ها است، می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشنAltspacevr

به امید فردایی روشن.

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *