اندروید اوریو ( Android 8.0 Oreo ) چه ویژگی هایی دارد؟

اندروید اوریو

مطابق انتظارها گوگل از نسخه ی اندروید خود اندروید اوریو رونمایی کرد که دوباره توجه دنیای فناوری را به خود جلب کرد . برخی از اطلاعاتی که دیوایس‌ها با آپگرید آن طی چند ماه آینده به دست می‌آورند را نیز در اختیار همگان قرار داد.  در این پست میخواهیم مشخصات جهان این کوکی های خوشمزه را بررسی کنیم.

قابلیت های جدید اندروید اوریو

این نسخه ی جدید اندروید به گفته ی خودشان سریعتر، قوی تر و هوشمندتر از تمام نسخه های دیگر آن است البته شیرینتر نیز می باشد. این نسخه قبلیت هایی همچون:

  • تصویر در تصویر ( picture in picture )
  • تکمیل خودکار فرم ها ( Atuofill )
  • Adaptive Icons
  • و…

دارد که هرکدام را بررسی میکنیم.

اندروید اوریو

قابلیت محدودیت‌های پس زمینه در اندروید اوریو

قابلیت Doze که چندی پیش توسط اندروید مارشمالو معرفی شد و با اندروید 7 نوقا بهبود پیدا کرد، اینک در این نسخه اندروید قابلیت تازه‌ای را دریافت کرده است که Background Limits یا محدودیت‌های پس زمینه نام دارد. این قابلیت در واقع یکی از ویژگی‌های جذاب صرفه جویی باتری است که با هدف کاهش قدرت اضافی اپلیکیشن ها در پس زمینه توسعه پیدا کرده است. این قابلیت به شدت  سرویس های پس زمینه و همچنین به روزرسانی مکانی گوشی کاربران را در پس زمینه گوشی محدود خواهد کرد که می‌تواند برای افزایش عمر باتری معجزه آسا باشد.

اندروید اوریو

قابلیت افزایش سرعت در اندروید اوریو

در کنار پشتیبانی از مجموعه ای پی آی های زبان برنامه نویسی جاوا، زمان اجرای این نسخه  نیز دوبرابر سریع‌تر از گذشته است.

قابلیت تکمیل کننده خودکار در اندروید اوریو

Android O به کاربرانش اجازه می‌دهد تا یک اپلیکیشن تکمیل کننده خودکار را انتخاب کنند تا درست همانند یک نرم افزار مدیریت رمز عبور به کاربران در وارد کردن اطلاعات Login خود کمک کنند. این عملکرد همراه با یک API به دست می‌آید که گوگل نیز آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است. بنابراین گوگل زحمت توسعه آن را نیز به توسعه دهندگان سپرده است.

اندروید اوریو

قابلیت تصویر در تصویر در اندروید اوریو

یکی از مهمترین قابلیت های اندروید اوریو ، بهبود بخش multitasking آن است. تقسیم صفحه به دو نیمه برای استفاده از این قابلیت مدت زمان زیادی نیست که به اندروید آمده است، اما گوگل می‌خواهد آن را همراه با یک قابلیت تصویر در تصویر بهبود ببخشد. این قابلیت بر روی هر دو پلتفرم تبلت ها و گوشی های هوشمند قابل استفاده خواهد بود و به کاربران اجازه می‌دهد تا به عنوان مثال همزمان با دیدن فوتبال با دوستان خود نیز به چت کنند. کاربر قادر است برای این دو پنجره نسبت ابعادی تنظیم کند.

در کنار این قابلیت های مهمی که گفته شد قابلیت های دیگر همچون:

  • فونت های جدید
  • اموجی های جدید
  • کانال های نوتیفیکیشن
  • امنیت بالا تر

به این نسخه ی جدید اضافه شده است. همانطور که در رونمایی گفتن واقعا این نسخه بنظر شیرینتر از نسخه های دیگر بنظر می رسد.

به امید فردایی روشن.

منابع: Android

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “اندروید اوریو ( Android 8.0 Oreo ) چه ویژگی هایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *