مشخصات کارت گرافیک TITAN Xp

TITAN Xp

کارت گرافیک TITAN Xp معرفی شد.

کارت گرافیک، جزء اجزای بسیار مهم سخت افزاری محسوب می‌شود که هرچه قوی‌تر باشد، قدرت دستگاه هم افزایش خواهد یافت. کارت گرافیک به صورت ویژه برای گیمرها اهمیت دارد زیرا با افزایش قدرت آن، امکان انجام بازی‌های سنگین‌تر به صورت روان‌تر برایشان فراهم می‌شود. حال با به بازار آمدن کارت گرافیک TITAN Xp، زندگی اینگونه افراد به مرحله جدیدی وارد شده و در صنعت نیز، سر و صدای بسیاری برپا شده است.

درباره کارت گرافیک TITAN Xp

کارت گرافیک GTX1080 Ti با استفاده از سیلیکون GP102 به عنوان سریع‌ترین تراشه‌ی گرافیکی جهان شناخته می‌شود؛ این محصول دارای 11 گیگابایت حافظه GDDR5X است که توسط یک رابط 352 بیتی و پهنای باند 484 گیگابایتی خود به تراشه متصل می‌گردد. بسیار عجیب و غیر منتظره بود که این محصول با قیمت 699 دلار سریع‌تر از پرچم‌دار پیشین و سنتی انویدیا با نام TITAN X 2016 بود؛ با این وجود تایتان کارت گرافیکی بود که تولید کنندگان سخت افزار هیچ‌گاه مجال تولید سفارشی آن را نیافته و به طور اختصاصی تنها توسط NVIDIA به فروش رسید. اما ظاهراً داستان معرفی پرچم‌داران و غول‌های گرافیکی NVIDIA تمامی ندارد! این کمپانی چند روز پیش مشخصات یک کارت گرافیک پرچم‌دار را اعلام کرده است که حتی از GTX1080 Ti نیز سریع‌تر است!

TITAN Xp

این کارت گرافیک با نام TITAN Xp به عنوان سریع‌ترین تراشه‌ی جهان، گوی سبقت را از GTX1080 Ti خواهد گرفت. در نتیجه پرچم‌داری تیتانیوم GTX های زیاد طولانی نشد. این کارت گرافیک نیز از سیلیکون GP102 بهره برده و تمامی 3840 هسته پردازش CUDA بر روی آن آنلاک شده است. تعداد 240 واحد TMU، تمامی 96 واحد ROP و 12 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی با سرعت باورنکردنی 11.4 گیگابیت در ثانیه این کارت گرافیک را همراهی می‌کنند. انویدیا این بار از یک رابط حافظه بزرگ‌تر، از نوع 384 بیتی در TITAN Xp بهره گرفته است. ظاهراً فرکانس هسته در آن بیش از 1500 مگاهرتز است و البته این کارت گرافیک مانند دیگر تایتان ها تنها از طریق وب سایت GeForce.com به فروش رسیده و نسخه‌های Custom از آن تولید نخواهد شد. این کارت گرافیک با قیمتی در رنج 1200 دلار جایگزین کارت گرافیک TITAN X خواهد شد.

قیمت کارت گرافیک TITAN Xp

قیمت این کارت گرافیک حدود 1200 دلار میباشد.

TITAN Xp

جالب است بدانید که این کارت گرافیک با وجود اینکه تنها ۱۲۰۰ دلار قیمت داشته، واحد پردازش یکسان Pascal GP102 را همانند Quadro P6000 ارائه می‌دهد که قیمتی معادل ۵۰۰۰ دلار داشته و ۳۸۴۰ هسته پردازش CUDA دارد. همچنین، در کارت گرافیک Titan XP (تایتان Xp) حافظه گرافیکی سریع‌تری نسبت به Quadro قرار دارد که نسبت به Titan سال گذشته که تنها ۱۰ گیگاهرتز بود، به سرعت بسیار بالای ۱۱٫۴ گیگاهرتز ارتقاء یافته است. بعبارتی میتوان گفت تایتان ایکس پی نسخه ارتقا یافته ی تایتان ایکس است.

به امید فردایی روشن

منابع: theverge / NVIDIA

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *