نمایشگاه ایفا چیست؟

نمایشگاه ایفا

نمایشگاه ایفا یکی از قدیمترین نمایشگاه های موجود در زمینه ی الکترونیک و لوازم خانگی است که از سال 1924 در کشور آلمان دایر بوده است که البته در این سال ها دستخوش تغییراتی شده است. ما در مطالب قبل نمایشگاه E3 ، نمایشگاه گیمزکام، نمایشگاه Mwc و نمایشگاه CES را بررسی کرده ایم در این مطلب میخواهیم با نماشگاه ایفا آشنا شوییم.

نمایشگاه ایفا محلی برای گردهمایی بزرگان صنعت

نمایشگاه ایفا( IFA ) یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های الکترونیک و لوازم خانگی است که از سال 1924 تا 1939 هرساله برگزار میشد اما این نمایشگاه از سال 1950 طوری برنامه ریزی شد که هر دوسال برگزار شود و این روند تا سال 2005 نیز ادامه داشت اما از سپتامبر همان سال به روند سابق برگشت و هرساله این نمایشگاه در برلین آلمان برگزار میشود و برندهای بزرگ جهانی در صنعت به معرفی محصولات خود در این نمایشگاه میپردازند.

نمایشگاه ایفا

موضوع نمایشگاه ایفا

همانطور که عرض کردیم این نمایشگاه بر پایه الکترونیک و لوازم خانگی برپا شده است و محصولات جدید در این زمینه ها رونمایی میشوند و بطور کلی موضوعات این نمایشگاه به شرح زیر می باشد.

  • لوازم الکتریکی خانگی
  •  سیستم های تهویه مطبوع و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی خانگی
  • تجهیزات خانه های هوشمند
  •  سیستم های صوتی با عملکرد بالا، بلندگوها، سیستم های صدای فراگیر یا صدای ساراند
  • تجهیزات جانبی لوازم برقی خانه
  • سیستم های صوتی و الکتریکی اتومبیل
  • نرم افزار و سخت افزارهای کامپیوترهای شخصی و گجت های پوشیدنی
  • قطعات و تکنولوژی های روز (تلویزیون، مخابرات، کابل، موبایل و.. )
  • آزمایشگاه تحقیقاتی
  • ایستگاه تلویزیونی، رادیو، بخش موسیقی و بخش ویدیو، رسانه های حرفه ای

 

نمایشگاه ایفا

 

تاریخجه نمایشگاه ایفا

این نمایشگاه از سال 1924 برگزار می شود و همواره محصولات جدید در موضوعات که عرض کردیم رونمایی میشود از اولین محصولات بزرگی که در این نمایشگاه رو نمایی شد شاید بتوان به مانفرد ون آردن اشاره کرد که نمایشگرهای CRT را که اختراع خودش بود در سال 1931 معرفی کرد بعد از آن در سال 1933 محصولی به نام Volksempfänger که یک دریافت کننده ی رادیویی بود اشاره کرد. که طراحی این محصول توسط اتو گریسینگ به سفارش جوزف گوبلز بود. این محصول در آگست سال 1933 با قیمت 76 برای فروش گذاشته شد و بیش از 100 هزار تا از این دستگاه به فروش رسید.

نمایشگاه ایفا

محصول بعدی که در این نمایشگاه بسیار خود نمایی کرد Magnetophon K1 امیل راتنائو بنیان گذار شرکت AEG بود که در سال 1883 آن را طراحی و در این نمایشگاه رو نمایی کرد، این محصول اولین ضبط کننده صدا بود. محصولات دیگری همچون نوار کاست ها و… نیز در این نمایشگاه رونمایی شدند که باعث شدند نام این نمایشگاه بیشتر بر سر زبان ها بیوفتد و خبرنگاران زیادی را مجبور کند که اخبار این نمایشگاه را بصورت جدی پوشش دهند.

امسال هم نمایشگاه ایفا 2017 نیز در برلین برگزار شد و محصولات زیادی همچون یخچال هوشمند معرفی شد که در مطالب بعدی آنها را بررسی میکنیم.

به امید فردایی روشن

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *