نمایشگاه E3 محلی برای گردهمایی برترین ها

نمایشگاه E3 - ویکی ووک

اگر شما جزو علاقه مندان به تکنولوژی و به صورت ویژه بازی های رایانه ای باشید، حتما با نمایشگاه E3 و کنفرانس های هیجان انگیز آن آشنایی دارید. در این مقاله میخواهم مفید و مختصر درباره این رویداد مهم و جذاب صحبت کنم. لطفا در ادامه مطلب همراه من باشید.

 

نمایشگاه E3 چیست؟

E3 مخفف عبارت Electronic Entertainment Expo است که یک نمایشگاه سالانه برای بروز و ظهور توانمندی های صنعت بازی بوده و به صورت سالانه برگزار میشود. نمایشگاه E3 که متولی آن انجمن نرم افزارهای سرگرمی یا ESA است فرصتی را هر ساله برای علاقه مندان به بازی های رایانه ای فراهم می کند تا با آخرین دستاوردهای این صنعت پرطرفدار آشنا شوند. این نمایشگاه معمولاً در اواخر ماه می و یا اوایل ماه ژوئن سال میلادی در لوس آنجلس برگزار میشود.

نمایشگاه E3 - ویکی ووک

تاریخچه نمایشگاه E3

تا قبل از برپایی نمایشگاه E3 سازندگان و ناشران بازی های رایانه ای تولیدات خود را در برنامه های CES و نمایشگاه تجارت اروپا به نمایش می گذاشتند. اما با توجه به گسترش سریع و روز افزون این صنعت، در سال 90 میلادی، این مکان ها نامناسب بنظر آمده و با حرکت Tom Kalinske مدیر شرکت Sega انجمن نرم افزارهای تعاملی دیجیتال (IDSA) در سال 94 میلادی بوجود آمد که با استقبال شرکت های بازی سازی مواجه شد.

اولین نمایشگاه E3 در تاریخ 11 تا 13 سال 95 میلادی در زمینی به مساحت 65 هزار متر مربع و با حضور شرکت هایی مانند Sega, Sony و Nintendo برگزار شد.

 

کنفرانس E3 چیست؟

بخش جذاب و پرطرفدار این نمایشگاه، کنفرانس هایی است که هر کدام از شرکت های بزرگ صنعت بازی سازی دنیا به صورت مستقل در دل این نمایشگاه برگزار میکنند و طرفداران بیشماری آن را دنبال میکنند. در این کنفرانس شرکت های مذکور به نمایش بازی هایی که میخواهند منتشر کنند پرداخته و توانمندی های خود را به رخ میکشند.

کنفرانس play station در نمایشگاه  E3 2016

جدیدترین دوره این نمایشگاه در سال 2016 میلادی برگزار شد که در آن از بازی هایی مانند fallout 4 توسط کمپانی Bethesda، PES 2017 توسط Konami، Forza Horizon 4 توسط Microsoft و For Honor توسط شرکت Ubisoft رونمایی شد.

در حال حاضر نمایشگاه E3 سال 2016 برگزار و تمام شده است و 13 تا 15 ژوئن سال 2017، بیست و سومین دوره از این نمایشگاه در شهر لوس آنجلس کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

 

منابع: ویکی پدیا | e3expo | ESA

 

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *