بیوگرافی رافائل نادال

بیوگرافی رافائل نادال / ویکی ووک

رافائل نادال تنیس باز نامدار و مشهور کشور اسپانیا در 3 ژوئن 1986 در مایورکا اسپانیا متولد شد. این فوق ستاره ی ورزش تنیس با افتخارات و قهرمانی های متعدد در یک خانواده کاملا ورزشی چشم به جهان گشود و دو عموی رافا یعنی میگل آنخل نادال و تونی نادال به ترتیب از فوتبالیست ها و تنیس بازهای مشهور کشور اسپانیا بودند. به تشویق تونی نادال رافائل در 3 سالگی وارد دنیای تنیس شد و ماجراجویی خود را در ورزش آغاز کرد که در ادامه بیشتر با زندگی نامه این ورزشکار جذاب آشنا خواهیم شد.

رافائل نادال در دوارن کودکی

 

بیوگرافی رافائل نادال / ویکی ووک

 

رافائل نادال پاررا (Rafael Nadal Parera) مشهور به رافا نادال و ملقب به سلطان خاک رس در شهر ماناکور جزیره ی مدیترانه ایی مایورکا اسپانیا چشم به جهان گشود، پدر وی سباستین نادال از تاجران و ملاکان اسپانیایی می باشد. رافا کوچک توسط دو عموی خود با ورزش آشنا شد و از طرفداران پرپاقرص تیم فوتبال رئال مادرید و از دوستان نزدیک کریستیانو رونالدو است. در سه سالگی همراه تونی عمومی تنیس باز خود به تمرینات تنیس می رفت و از همان دوران کودکی با تشویق عمو و با حمایت پدر وارد ورزش تنیس شد.

استعدادی خاص و پرشور در رشته تنیس کشف شده بود و از همان دوران کودکی زمانی که تنها هشت سال داشت با قهرمانی در مسابقات تنیس زیر 12 سال کشور اسپانیا نشان داد که می تواند بازیکن بزرگی شود. چپ دست کوچک به پیشرفت و پرورش استعداد خود ادامه می داد و در سن دوازده سالگی هم قهرمان مسابقات زیر 12 سال تنیس اسپانیا شد و هم توانست به قهرمانی مسابقات تنیس زیر 12 ساله های اروپا دست یابد. همزمان رافا بصورت جدی فوتبال بازی می کرد اما بعداز این افتخار آفرینی به توصیه مربیانش فوتبال حرفه ایی را کنار و تمام تمرکز خود را بر روی تنیس گذاشت. یک مسابقه نمایشی بین پت کش و بوریس بکر دو تنیسور معروف و بازنشسته قرار بود انجام بگیرد و به دلیل عدم حضور بکر، رافای 14 ساله مقابل پت کش افسانه ایی قرار گرفت و با اختلافی اندک موفق به شکست وی شد و بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد و آینده ی درخشان خود را به رخ کشید.

آغاز ورزش حرفه ایی رافائل نادال

رافائل نادال اولین بازی حرفه ایی خودش را در مسابقات مایورکا با برد پشت سر گذاشت و در ادامه به دور دوم راه یافت و به عنوان نهمین بازیکنی که در تاریخ، یک بازی ATP را قبل از 16 سالگی با موفقیت پشت سرگذاشته است مطرح شد. همچنین در سال 2003 به عنوان دومین بازیکن جوان تاریخ توانست به جمع 100 نفر اول رنکینگ ATP راه پیدا کند. سال 2005 اوج شکوفایی رافا بود و این تنیسور پرشور و جوان در 18 سالگی سالگی توانست رکورد 21 ساله ی متس ویلاندر سوئدی را بشکند و با قهرمانی در مسابقات اوپن فرانسه رکورد جوان ترین قهرمان این مسابقات را به نام خودش به ثبت برساند. قبل از این افتخار رافائل جوان اولین عنوان قهرمانی خود را در مسترز مونته کارلو به دست آورد و رم دومین قهرمانی وی در مسترزها بود.

ماه بعد قهرمانی در اوپن فرانسه را به دست آورد و رافا تا پایان همین سال برنده ی 4 عنوان قهرمانی از 9 مسترز سال شد و در مجموع 11 عنوان قهرمانی را در یک سال کسب کرد و رکورد بیشترین عنوان قهرمانی در یک سال را هم از آن خودش کرد. درست در روز تولد نوزده سالگی خود تنیسور آماده و پرافتخار آن روزها یعنی راجر فدرر سوئیسی را در عین ناباوری شکست داد و در ادامه قهرمانی مسابقات فرانسه را برای بار دوم از آن خودش کرد. از همین سال رکورد شکست ناپیذیری خود را زمین های خاکی آغاز کرد و سر انجام در سال 2007 در مسابقات مسترز هامبورگ مقابل راجر فدرر شکست خورد.

رفائل نادال اواخر سال 2005 را به دلیل مصدومیت پای چپ از دست داد اما بعداز راجرر فدرر که با 81 برد عنوان قهرمانی را به دست آورده بود با 79 برد در یک سال عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. در سال 2006 اوپن استرالیا را به دلیل همان مصدومیت از دست داد ولی در دوبی و دریک فینال تماشایی راجر فدرر را شکست داد و در ادامه در تمام فینال های مسابقات رم، دوبی، فرانسه و مونته کارلو موفق به شکست راجر فدرر شد. نادال در گرند اسلم فرانسه هتریک کرد و به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که توانسته این گرند اسلم را برای 4 بار پیاپی و بدون باخت به دست بیاورد، که در ادامه در همین مسابقات آزاد فرانسه بعد از یک دوره قهرمان نشدن در سال 2009 قهرمانی های خود را دوباره آغاز کرد و تا هم اکنون قهرمان بی بدیل مسابقات آزاد فرانسه است و با یازده عنوان قهرمانی در این رقابت ها به اولین تنیس باز مرد تاریخ تبدیل شده که یک گرند اسم را 11 بار برده است.  

افتخارات فردی و ملی رافائل نادال

  • یک مدال طلا در مسابقات انفرادی تنیس المپیک 2008
  • 11 عنوان قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد فرانسه
  • دو قهرمانی در مسابقات ویمبلدون
  • 3 قهرمانی در مسابقات آزاد آمریکا
  • یک قهرمانی در مسابقات آزاد استرالیا
  • دو قهرمانی در تور جهانی ATP
  • چهار قهرمانی جام دیویس تنیس با تیم ملی اسپانیا
  • قهرمانی با تیم دونفره در ویمبلدون 2005
  • قهرمانی 30 مسترز تور تنیس هزار امتیازی
  • قهرمانی 17 گرند اسلم یک نفره

 

منبع: ویکی پدیاmitramagazine

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *