متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق / ویکی ووک

سلام و درود به دوستان همیشه همراه و دوستدار زبان، امیدوارم سالم و سلامت باشید، امروز در ادامه متن های کوتاه انگلیسی می خواهیم متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق را باهم بخوانیم، نفس عمیق، یکی از روش های سلامتی است، نفس کشیدن ارتباط بسیار نزدیکی با ذهن و بدن دارد و درست نفس کشیدن باعث سلامتی می شود. توصیه می کنم این مقاله زیبا را در این رابطه را بخوانید تا علاوه بر آموزش زبان اطلاعات مفیدی نیز در زمینه تنفس درست کسب کنید و اگر احساس کردید که موضوع جذابی است می توانیم مطلب چگونه درست نفس بکشیم  و فواید نفس عمیق را مطالعه کنید تا سلامتی را بیش از بیش تجربه کنید.

متن انگلیسی متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق

 

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق / ویکی ووک

 

 
Deep Breathing for Well Being

Have you ever thought about the connection between the breath, the mind, and the body? We often hear about the connection between the mind and the body, but rarely do we hear about the connection between the breath and the mind/body complex. For centuries, meditation masters have taught us that there is in fact a very close connection between the way we breathe and the states of our minds and the conditions of our bodies.

Although this is actually a very complicated issue, let’s keep it simple and say that there are mainly two different types of breathing: shallow and deep. Shallow breathing is when you breathe in short bursts, taking air directly into the lungs and back out again. The center of shallow breathing is the chest. Deep breathing, on the other hand, is when you take slow, long breaths, drawing lots of air into the lungs. The center of deep breathing is the diaphragm, which is way down in your tummy, or abdomen.

It is said when people are excited, worried, anxious, angry, or sick, they naturally are doing shallow breathing. And when people are feeling content, relaxed, peaceful, and happy, they are naturally doing deep breathing. So in these cases, breathing is a symptom, or a result, of their state of mind and body.

However, some say that because the connection between the breath and the mind/body state is so strong, that we can actually change the state of our mind and body through the breath. If this is true, then we can actually bring about a more peaceful, calm, happy feeling, simply by breathing deeply.

What is your breath like now? Is it shallow or deep? How much of the day do you spend breathing in a shallow way? If you are like most people, you spend more than 99% of your time doing shallow breathing. And if the connection between breath and body is so strong, then all that shallow breathing, day-to-day, may be leading to states of mind and body that are unwanted. And that will eventually lead to mental and physical illness.

Take a long, deep breath now. How does it make you feel? Take 10 more. And then 20. And then try to be aware of your breathing throughout the day, taking hundreds, and even thousands of deep breaths as you cook, wash the dishes, work, watch TV, etc. Breathe your way to greater physical and mental well being.

Basics of Deep Breathing

Watch this video on a simple technique for deep breathing:

فیلم  متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق را در بخش معنی فارسی نگاه کنید.

What do you think about deep breathing? Tell us in the comments below.


متن فارسی متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق

تنفس عمیق برای سلامتی

آیا تا به حال به ارتباط بین تنفس، ذهن و بدن فکر کرده اید؟ ما اغلب درباره‌ی ارتباط بین ذهن و بدن مطالبی می شونیم و خیلی به ندرت پیش آمده است که درباره‌ی ارتباط پیچیده‌ی بین تنفس و ذهن / بدن چیزی شنیده باشیم. قرن هاست که، استادان مدیتیشن به ما یاد داده اند که درواقع ارتباط خیلی نزدیکی بین روش تنفس، حالت ذهنی و موقعیت بدنمان وجود دارد.

هرچند که واقعا فهمیدن این موضوع خیلی سخت است، اما بیاید این موضوع را برای خودمان خیلی ساده کنیم و بگویم که دو نوع تنفس وجود دارد، تنفس عمیق و تنفس سطحی. تنفس سطحی زمانی است که شما یک دم و بازدم کوتاه در یک لحظه انجام میدهید، که در این حالت هوا مستقیم وارد شش ها می شود و بعد از آن خارج می شود. مرکز این نوع از تنفس قفسه سینه است. اما تنفس عمیق، برعکس تنفس سطحی، زمانی اتفاق می افتد  که شما به آرامی مقداری زیادی هوا را وارد شش ها می کنید، مرکز این نوع از تنفس، دیافراگم است، که  بعد از آن وارد شکم ویا زیر شکم می شود.

بطور کلی گفته می شود، هنگامی که مردم دچار موقعیت های همچون، هیجان، نگرانی، اضطراب، عصبانیت و یا حتی بیماری هستند، آنها بطور طبیعی سطحی نفس می کشند و هنگامی که احساس خشنودی، راحتی، آرامش و شادی دارند آن ها نفس های عمیق می کشند. خب این خود دلیلی است که نشان می دهد، تنفس نتیجه‌ی موقعیت ذهن و بدن است و یک علامت برای بدن است.

هرچند برخی می ارتباط بین نفس کشیدن با ذهن / بدن انقدر قوی است که ما می توانیم با نفس کشیدن موقعیتهای ذهنی/بدنی خود را تغییر دهیم. اگر این مسئله درست باشد، می توانیم به این نتیجه برسیم که ما می توانیم با چند نفس عمیق ساده احساساتی همچون آرامش و آسایش و خشنودی را برای خودمان به ارمغان بیاوریم.

خب با توجه به صحبت هایی که گفته شد،  نفس کشدن شما چگونه است؟ آیا سطحی است یا عمیق؟ بنظرتان چندتا تنفس سطحی در روز می کشید؟  اگر شما مثل اکثر مردم باشید، بیش از ۹۹% از زمان خود را مشغول کشیدن تنفس سطحی هستید، و اگر ارتباط قوی بین تنفس و ذهن و بدن حقیقت داشته باشد، آن موقع این تنفس های سطحی و هر روزه، ممکن است که برای مغز و بدن عادت شود و این عادت سرانجام شما را دچار مریضی های ذهنی ویا حرکتی کند.

هم اکنون یک نفس عمیق بکشید، حالتان چطور شد؟ ده تا نفس عمیق دیگه هم بکشید و بعد ۲۰ تا، و از امروز تلاش کنید، که نفس عمیق کشیدن ملکه ذهنتان شود، صدتا و یا حتی هزارتا نفس عمیق در زمان آشپزی و یا ظرف شستن و یا زمانی که سرگرم تلویزیون هستید و .. بکشید. تنفس عمیق یکی از راه های سلامتی ذهن و بدن است.

 پایه و اساس نفس عمیق

در ویدئو زیر تکنیک های ساده تنفس عمیق را مشاهده کنید:

نظر شما در رابطه با نفس عمیق چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.


معنی لغات متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق

عبارت انگلیسی معادل فارسی مترادف انگلیسی
connection ارتباط relation
rarely به ندرت seldom
complicated بغرنج complex
Shallow کم عمق surface
bursts پشت سر هم / انفجار dissipate
chest قفسه سینه  thorax
excited هیجان انگیز  agitated
worried نگران  uneasy
anxious اضطراب داشتن  solicitous
angry عصبانی  furious
content خشنود  satisfied
relaxed تمدد اعصاب کردن  extinct
peaceful آرامش  calm
spend گذراندن  conjugate

امیدوارم از متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق لذت برده باشید شما میتوانید فایل صوتی این متن کوتاه را با سه سرعت، سریع، متوسط و آهسته دانلود کنید.

دانلود فایل صوتی با سرعت آهسته

دانلود فایل صوتی با سرعت نرمال

دانلود فایل صوتی با سرعت سریع

به امید فردایی روشن 🙂

Kail

مسير موفقيت با محل هاى توقف کننده وسوسه انگيز بسيارى نقطه گذارى شده، متوقف نشو | تلاش، انگیزه و هدف گذاری می تواند انسان را به هر نقطه ای برساند،
به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی نفس عمیق

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *