متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم

متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم / ویکی ووک

سلام به همراهان همیشگی ویکی ووک، امروز میخواهیم متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم را باهم بخوانیم، ما در یکی از مطالبی که در گذشته قرار داده بودیم این تمرین را یکبار انجام داده بودیم، در مطلب آینده‌ی خود را تجسم کن تلاش کردیم که شما با این واژه و راه حل هایش بیشتر آشنا شوید اما امروز و در مطلب متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم میخواهیم قدرت هایی که تجسم می تواند داشته باشید را با یکی از آزمایش های انجام شده توسط دکتر بلاساتو در سال 1996 را بررسی کنیم و تلاش کنیم که قدرت تجسم فکری خودمان را هر روز بیشتر کنیم و نتایج شگفت انگیز آن را به عینه ببینیم. دعوت می کنم که در ادامه این مقاله‌ی زیبا را بخوانید، و بعد توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با تصویر سازی و تجسم مطلب تصویر سازی ذهنی چیست را نیز مطالعه کنید.

متن انگلیسی متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم

The Power of Visualization

To visualize means to create an image in the mind. So, visualization is the act of creating an image in the mind. And we can use visualization to improve our performance in whatever we do in life.

The Experiment

How does it work? Well, let’s first look to the results of a visualization experiment performed by a doctor named Blaslotto at the University of Chicago in 1996. Dr. Blaslotto wanted to find out whether or not visualization improves performance, and he chose shooting free-throws with a basketball as the activity for his test. Then he gathered together a random group of students and measured their percentages of free-throws made. After that, he divided the students into three groups and asked them to perform three separate tasks over a 30-day period.

The Results

The first group was told not to even touch a basketball for 30 days; no playing or practicing at all.

The second group was told to practice shooting free-throws for a half-hour a day for 30 days.

The third group was asked to simply close their eyes and visualize themselves making free-throws for a half-hour a day for all 30 days. They did not even touch a basketball.

So what do you think happened? Well, the first group showed no improvement in their free-throw percentages. And not surprisingly, the second group, who practiced every day, showed a 24% improvement. So what about the third group, the one who only visualized shooting free-throws? Well, they showed a 23% improvement, which is virtually identical to the group who actually practiced with a ball.

So this experiment suggests that visualization is equally as effective as doing the real thing! And if visualization works for shooting free-throws, then it should also work for any type of mental/physical task, including language speaking.

What About English Speaking?

What if – instead of complaining about not having a conversation partner – what if you visualized yourself having a conversation with another person in English? What if you spent 30 minutes a day speaking English in your mind, on a variety of topics? What if you imagined yourself at a job interview, answering difficult questions? Or what if you visualized yourself in a debate at a meeting or a discussion at a party?

In my opinion, visualization is a powerful mental activity that should not be overlooked by English learners, especially during those moments of the day where there isn’t much else to do, like riding a train, jogging, taking a bath, etc. Start visualizing yourself as a successful, fluent English speaker and you might be surprised at the eventual results.


متن فارسی متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم

متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم / ویکی ووک

قدرت تجسم

تجسم کردن به این معنی است که تصویری را در ذهن خود بسازید. بنابراین تجسم فکری رفتاری است که در طی آن تصویری را در ذهن خود خلق می کنید. و ما می توانیم از این روش برای بهبود بخشیدن به عملکردمان در طول زندگی برای هرکاری که انجام می دهیم استفاده کنیم.

آزمایش

اما این قدرت فکری چگونه کار می کند؟ خب، بیایید اول نگاهی به نتایج آزمایش تجسم فکری که توسط دکتر بلاساتو در دانشگاه شیکاگو در سال 1996 انجام شده است، نگاهی بیندازیم. دکتر بلاساتو به دنبال این بود که ببیند آیا واقعا تجسم فکری می تواند باعث بهبود عملکرد شود یا خیر، او برای آزمایش خود پرتاپ آزاد با توپ بسکتبال را انتخاب کرد. او گروهی از دانشجویان را به صورت تصادفی انتخاب کرد و نحوه‌ی عملکرد و درصد موفقیت آن‌ها را در انداختن توپ ارزیابی کرد. بعد، دانشجویان را به سه گروه تقسیم کرد و در یک دوره‌ی 30 روزه از آنها کارهای متفاوتی خواست.

نتایج

کاری که از اولین گروه خواسته شده بود این بود که به هیچ عنوان در این مدت 30 روزه به توپ دست نزنند، نه بازی بکنند و نه تمرینی انجام دهند.

از گروه دوم خواسته شد تا در این مدت 30 روز تمرین پرتاپ توپ را نیم ساعت در روز انجام دهند.

و گروه سوم نیز خواسته شد که در این مدت فقط به صورت خیلی ساده چشمانشان را ببندند و انداختن توپ توی سبد را تصور کنند و این کار را روزی نیم ساعت انجام دهند، آن‌ها در این مدت حتی یکبار هم به توپ بسکتبال دست نزدند.

خب فکر می کنید که بعد از 30 روز چه اتفاقی افتاد؟ خب با توجه به کاری که از اولین گروه خواسته شده بود و همانطور هم که انتظار می رفت، پیشرفتی نیز حاصل نشده بود، گروه دوم نیز که روزی نیم ساعت پرتاپ توپ را تمرین می کردند بدون هیچ جای تعجبی حدود 24% پیشرفت کرده بودند، اما خب اتفاق جالب برای گروه سوم که قرار بود در این مدت مشخص فقط تصور کنند افتاد، آنها در پرتاپ توپ حدود 23% پیشرفت داشتند و آماری شبیه به گروه دوم که با توپ تمرین کرده بودند داشتند.

خب این آزمایش این مطلب را نشان می دهد که تجسم کردن کاری، دقیقا تاثیری همچون به انجام دادن آن را دارد. و اگر این تجسم برای مسئله‌ای همچون پرتاپ توپ جواب می دهد،  پس قطعا همیشه برای هر نوع فعالیت ذهنی/حرکتی همچون صحبت کردن به زبانی دیگر، جواب می دهد.

تجسم چه تاثیری در صحبت کردن زبان انگلیسی دارد؟

چه می شود اگر – به جای اینکه درباره‌ی نداشتن هم صحبتی مناسب برای تمرین مکالمه شکایت داشته باشیم، بیاییم خودمان را در مکالمه ای با فردی دیگر تصور کنیم؟ یا چه می شود اگر 30 دقیقه در روز را به صحبت کردن انگلیسی با هر موضوعی در ذهن خود اختصاص دهیم؟ یا اینکه خودتان را در یک مصاحبه کاری فرض کنید، و از خودتان سوالات سخت بپرسید؟ و یا حتی چه می شود اگر خود را در  یک مناظره و یا بحث در جشنی فرض کنید؟

به نظر من، قدرت تجسم یکی از قوی ترین فعالیت های ذهنی است که باید در یادگیری زبان انگلیسی بیشتر به آن توجه کرد مخصوصا زمان‌های که در روز کار مهمی برای انجام دادن نداریم، زمان های مثل اینکه در قطار هستیم و یا اینکه پیاده روی می کنیم، و یا اینکه دوش می گیریم و … می توانیم خود را فرد موفقی فرض کنیم که به راحتی می تواند زبان انگلیسی را صحبت کند و آن موقع است که شما از نتایجی که بدست آورده اید شگفت زده خواهید شد.


معنی لغات متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم

معادل فارسی
مترادف انگلیسی عبارت انگلیسی
 تجسم  embodiment Visualization
 آزمایش  exam Experiment
 پیشرفت  prosper improves
 گرد هم اوردند  collector gathere
 تمرین  workout practice
 بهبود  betterment improvement
 پیشنهاد کردن  offer suggests
 گفتگو  talk conversation
 شکایت کردن  groan complaining
 مذاکره  negotiation debate

امیدوارم از متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم لذت برده باشید شما میتوانید فایل صوتی این متن کوتاه را با سه سرعت، سریع، متوسط و آهسته دانلود کنید.

دانلود فایل صوتی با سرعت آهسته

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “متن کوتاه انگلیسی درباره قدرت تجسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *