بیماری انگشت ماشه ای چیست؟

بیماری انگشت ماشه ای چیست؟ / ویکی ووک

انگشت ماشه ای وضعیتی است که در آن یک انگشت دست در حالت خمیده باقی می ماند. این عارضه در خانم ها شایعتر است. ما در مطالب قبل با برخی بیماری همچون پنومونی، آمبولی و … آشنا شده ایم در این مطلب انگشت ماشه ای را بررسی می کنیم.

انگشت ماشه ای یا تریگر فینگر چیست؟

 

بیماری انگشت ماشه ای چیست؟ / ویکی ووک

 

تریگر فینگر به واسطه التهابی که غلاف اطراف تاندون در انگشت دست را باریک می سازد، رخ می دهد. این شرایط هنگام حرکت انگشت از حرکت آرام و روان تاندون در غلاف جلوگیری می کند، این عارضه اشکال گوناگونی دارد:

  • در مراحل ابتدایی بیمار ممکن است فقط دردی در محل اتصال انگشت به کف دست داشته باشد. در این مرحله تشخیص بیماری مشکل است
  • در مراحل پیشرفته تر انگشت گیر میکند. به این معنی که وقتی بیمار میخواهد انگشت خم کرده خود را راست کند با یک گیر مواجه میشود. با کمی فشار گیر رد میشود و انگشت هم صاف میشود. در حین صاف کردن انگشت ممکن است یک صدای تقه احساس شده یا شنیده شود
  • در مراحل باز هم پیشرفته تر گیر به راحتی رد نمیشود. بیمار باید از دست دیگرش کمک بگیرد تا با فشار انگشت را صاف کند. در حیت صاف کردن انگشت ممکن است بیمار احساس درد کند.
  • در مراحل کاملا پیشرفته انگشت اصلا صاف نمیشود

در معاینه این بیماران معمولا یک برجستگی در محل اتصال انگشت به کف دست لمس میشود. این بیماری در خانم ها 6 الی 4 برابر آقایان است.


شاید دوست داشته باشید

آیا آب یخ ضرر دارد؟ / ویکی ووکآیا آب یخ ضرر دارد؟

از نظر طب سنتی یخ، سودازا است و آبی که یخ در آن انداخته شود، سودازا شده و خون را غلیظ می کند و علاوه بر آن…

 


علت انگشت ماشه ای چیست؟

 

 

برخی بیماری هایی همچون رماتیسم مفصلی و دیابت میتوانند باعث این بیماری شوند و افرادی که شغل آنها با انجام فعالیت های تکراری پیوند خورده است در معرض خطر قرار دارند.این وضعیت می تواند آزاردهنده و دردناک باشد. انگشت ماشه ای حرکت انگشت را محدود می کند و می تواند صاف کردن آن انگشت را ناممکن سازد. این بیماری امکان دارد بصورت مادرزادی در نوزادان وجود داشته باشد، انگشت ماشه ای راه های طبیعی برای درمان دارد که در مطالب آینده به آنها اشاره می کنیم.

به امید فردایی روشن.

منایع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *