چگونه بیماری فیبرومیالژیا را درمان کنیم؟

بیماری فیبرومیالژیا

بیماری فیبرومیالژیا نوعی اختلال اسکلتی است که با این بیماری و علائم آن در مطالب قبل آشنا شدیم در این مطلب برخی از راهکارهای درمانی فیبرومیالژیا را بررسی می‌کنیم.

راهکارهای درمانی بیماری فیبرومیالژیا

fibromyalgia3

این بیماری به دلیل فشارهای روحی و جسمی که بر فرد وارد می‌شود، به وجود می‌آید و با شوک شدید سیستم اعصاب مرکزی مرتبط است و بیشتر، زنان را مبتلا می‌کند و علت آن مشخص نیست. برخی از نقاط بدن که به دلیل این اختلال حساس می‌شود، دردناک است. این نقاط، بیشتر در اطراف:

  • شانه
  • آرنج
  • زانو
  • سینه
  • پشت دست و لگن

هستند. اما برای تحریک درد نیاز به‌دست زدن به این نقاط نیست.

متأسفانه، درمان این اختلال بسیار دشوار است، زیرا درد آن مبهم است و همه با آن آشنایی ندارند. بنابراین، ضروری است که با پزشکی که آگاهی کامل درباره این اختلال دارد مشورت کنید.

اما برای کاهش درد می‌توانید تغییرات ساده‌ای در زندگی روزمره خود به وجود بیاورید.


شاید دوست داشته باشید

فیبرومیالژیا

فیبرومالژیا چیست؟

فیبرومیالژیا سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمنی است که با درد در سطح گسترده، نقاط حساس، خستگی و اختلال خواب مشخص می‌شود و اتیولوژی آن ناشناخته است.

 


درمان حرکتی بیماری فیبرومیالژیا

درمان‌های جایگزین می‌تواند در کاهش درد و استرس بدن مؤثر واقع شود.

یوگا و مدیتیشن برای مبتلایان به این اختلال بسیار مفید است.

استفاده از طب سوزنی برای درمان بیماری فیبرومیالژیا

از این روش قرن‌هاست که استفاده می‌شود. سوزن نازک به بعضی از نقاط فشار فروبرده می‌شود تا درد  و اضطراب کاهش یابد.

بهبود عادات خواب برای درمان بیماری فیبرومیالژیا

مشکلات خواب و خستگی شدید در روزبه فیبرومیالژیا ارتباط داده‌شده است. از طرفی برای کاهش علائم دردناک این بیماری لازم است که فرد خواب کافی داشته باشد. بنابراین به بیماران توصیه می‌شود هرروز در ساعت معین بخوابند و بیدار شوند. همچنین خودداری از چرت زدن در طول روز توصیه می‌شود تا فرد بتواند شب خواب بهتری داشته باشد.

درمان ماساژی بیماری فیبرومیالژیا

برای کم کردن درد و تنش عضلانی در مبتلایان و بهبود گردش خون، ماساژ مفید است و به‌عنوان مسکن عمل می‌کند. علاوه بر مسائلی که توضیح داده شد رژیم غذایی روزانه نیز بسیار در درمان این بیماری مؤثر است هرچند هنوز درباره اینکه بیمار چه غذاهایی را باید مصرف کند یا نکند اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما کنترل چیزی که می‌خورید می‌تواند کمک کند تا متوجه شوید که کدام غذاها وضعیت بیماری را بدتر می‌کنند. همچنین توصیه می‌شود قبل از خواب از نوشیدنی‌های حاوی کافئین پرهیز کنید تا در خواب اختلالی ایجاد نکند.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *