چگونه بیماری انگشت ماشه ای را درمان کنیم؟

چگونه بیماری انگشت ماشه ای را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

ما در مطلب قبل با بیماری انگشت ماشه ای آشنا شده ایم. این بیماری از راه های طبیعی قابل درمان است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره میکنیم.

راه های درمان بیماری انگشت ماشه ای

استراحت دادن به انگشت

یکی از بهترین روش ها برای مقابله با بیماری انگشت ماشه ای ، استراحت دادن به انگشت تحت تاثیر قرار گرفته به مدت حداقل سه تا چهار هفته است. استراحت مناسب اصل کلیدی برای درمان تاندون محسوب می شود. همچنین، استراحت به کاهش درد و التهاب کمک می کند و روند بهبود را  سرعت  می بخشد  در مقابل، اگر فشار روی انگشت ادامه یابد، درد و التهاب نیز تشدید می شود.تا حد امکان به انگشت ماشه ای استراحت دهید و از کارهایی که نیازمند انجام فعالیت های تکراری است مانند گرفتن یک جسم یا استفاده طولانی مدت از ماشین آلاتی که لرزش ایجاد می کند، پرهیز کنید.

استفاده از آتل

تا حد امکان باید انگشت تحت تاثیر قرار گرفته را در آتل نگه دارید تا درد و التهاب از بین برود. به گزارش عصر ایران، آتل انگشت را در وضعیت صاف حفظ خواهد کرد و از حرکت آن طی روند بهبودی پیشگیری می کند.از یک آتل به مدت تقریبا شش تا هفت هفته استفاده کنید. اطمینان یابید که آتل بیش از اندازه تنگ نباشد زیرا در این شرایط از گردش خون مناسب جلوگیری می کند و احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی را در پی دارد.

 

چگونه بیماری انگشت ماشه ای را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

استفاده از کمپرس سرد

چند قالب یخ کوچک را در یک حوله قرار دهید و حوله را به خوبی گره بزنید.این کمپرس سرد را به مدت 10 دقیقه روی انگشت قرار دهید.سپس کمپرس سرد را پنج دقیقه از روی موضع بردارید و دو یا سه بار دیگر این کار را تکرار کنید.

استفاده از آب گرم

در شرایطی که کمپرس سرد موثر است، قرار دادن انگشت آسیب دیده در آب گرم نیز می تواند در فرایند درمان انگشت ماشه ای به واسطه آرام سازی تاندون ها و عضلات موثر باشد.این کار همچنین جریان خون را افزایش می دهد، به کاهش درد کمک می کند و امکان حرکت آسان‌تر انگشت را فراهم می کند.


شاید دوست داشته باشید

پیست جهنم سبز خطرناک ترین پیست اتومبیل جهان / ویکی ووکپیست جهنم سبز خطرناک ترین پیست اتومبیل جهان

پیست نورنبرگ، واقع در کشور آلمان است که با ۲۱ کیلومتر طول و داشتن ۱۶۰ پیچ، یک پیست بزرگ و تاریخی محسوب می شود. این پیست در اوایل دهه ۱۹۲۰ میلادی با برگزاری مسابقات جاده ایی کوه های ایفل شروع به کار کرد و تا الان این پیست شاهد برگزاری رقابت های بزرگ و حساس و همچنین …


تمرین کششی

ورزش ملایم به حفظ تحرک در انگشت و روند درمان آن کمک می کند.انگشتان خود را باز  و سپس مشت کنید. این کار را 10 تا 15 بار تکرار کنید. این تمرین را هر تعداد در روز که می توانید انجام دهید.یک توپ تنیس را در دست خود نگه دارید یا توپ را در کف دست خود فشار دهید. برای 10 ثانیه روی توپ فشار وارد و سپس رها کنید. این کار را برای 10 دقیقه ادامه دهید. 5 تا 10 بار در روز این تمرین را نجام دهید.

چگونه بیماری انگشت ماشه ای را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

ماساژ انگشت

مقداری روغن زیتون، کنجد یا نارگیل را گرم کنید.از انگشتان دست دیگر برای ماساژ آرام انگشت آسیب دیده استفاده کنید. این کار را پنج دقیقه ادامه دهید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

 درمان با زردچوبه

درمان خوب دیگر برای بیماری انگشت ماشه ای استفاده از زردچوبه است. ترکیبی به نام کورکومین که در زردچوبه یافت می شود یک عامل ضد التهابی است و از این رو به طور موثر درد و تورم را کاهش می دهد.

طب سوزنی

چگونه بیماری انگشت ماشه ای را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

طب سوزنی یکی دیگر از روش هایی است که برای درمان بیماری انگشت ماشه ای می توانید مد نظر قرار دهید. طب سوزنی به افزایش جریان خون به منطقه تحت تاثیر قرار گرفته کمک می کند که به نوبه خود موجب کاهش درد و تورم می شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *