چه گیاهانی باعث سلامت مغز می شوند؟

سلامت مغز

بهترین مواد غذایی که بدون هیچ کالری اضافی و بدون چربی، نه تنها عطر و طعم خوبی به غذاها می دهد بلکه می تواند منافع بی شماری برای اندام های مختلف بدن داشته باشد، گیاهان و ادویه است. خواص و تاثیر برخی گیاهان و انواع ادویه در سلامت مغز و افزایش میزان حافظه، کاهش اضطراب و حتی در مواردی پیشگیری از تومورهای مغزی ثابت شده است.

بهترین گیاهان برای سلامت مغز

جعفری و آویشن، مفید برای سلامت مغز

 

سلامت مغز

 

یک نوع فلاوانوئید به نام آپی ژنین در این دو گیاه وجود دارد که موجب افزایش تولید نورون ها می شود و ارتباطات بین سلول های مغزی را قوت می بخشد. رژیم غذایی غنی از آپی ژنین، به دفع:

منجر می شود.

بابونه

 

سلامت مغز

 

ما در مطالب قبل گفتیم که بابونه بهترین دمنوش برای سلامتی است و انتخاب همیشگی برخی مصرف کنندگان چای در اواخر شب؛ چون از بین برنده استرس است. بابونه  هم حاوی فلاوانوئید آپی ژنین است که مصرف آن به کاهش سطح اضطراب منجر می شود.

زردچوبه

 

سلامت مغز

 

کورکومین ماده ای که به طور طبیعی در زردچوبه وجود دارد، با کاهش التهاب، افزایش سلامت را به دنبال دارد.

زردچوبه با افزایش تولید و عملکرد این هورمون، تاثیرات کاهش ادراک را که مربوط به سن است معکوس و در نتیجه حافظه را تقویت می کند و قابلیت مغز را افزایش می دهد.

مریم گلی

 

سلامت مغز

 

این گیاه حافظه را بهبود می بخشد.

در مطالعه ای مشخص شد که عصاره این گیاه به بهبود عملکرد افراد در آزمون حافظه در مقایسه با دارونما منجرشده است. اسانس ها و عصاره مریم گلی برای مقابله با آلزایمر موثر است. بیماری آلزایمر در نتیجه‌ کاهش سطح یکی از انتقال‌ دهنده‌ های عصبی بروز می کند که مریم گلی این روند را کاهش می دهد.

سیر

 

سلامت مغز

 

ماده مغذی موجود در سیر از مغز در برابر روند پیری و بیماری محافظت می کند؛ علاوه بر آن از بروز بیماری های مربوط به اعصاب مانند:

  • آلزایمر
  • پارکینسون

پیشگیری می کند.

سیر با مقاوم کردن مغز در برابر استرس و التهاب مربوط به روند پیری و بیماری ها، به اعصاب سود می رساند و باعث سلامت مغز می شود.

 

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *