چگونه بر خواب آلودگی بعدازظهر غلبه کنیم؟

چگونه بر خواب آلودگی بعدازظهر غلبه کنیم؟ / ویکی ووک

خواب آلودگی بعد از صرف ناهار و در محل کار یکی از مشکلاتی است که کم و بیش برای هر فردی اتفاق می‌افتد، به ویژه وقتی هوا رو به گرمی می رود و ساعت های بعد از ظهر طولانی تر می شود؛ ولی می‌توان این مسئله را حل کرد. خوابیدن زیاد موجب اتلاف وقت و کمبود وقت نیز موجب ناتوانی در انجام وظایف روزانه می‌شود. گاهی هنگامی که بیش از حد می‌خوابید، خجالت زده شده و از خود خشمگین می‌شوید که این حالت به تدریج بر عزت نفس شما تاثیر منفی می گذارد. در ادامه راه های غلبه بر خواب آلودگی بعدازظهر را باهم بررسی میکنیم.

راه های غلبه بر خواب آلودگی بعدازظهر

حرکات کششی انجام دهید

شانه‌های خود را به سمت جلو و سپس عقب بچرخانید و هر چرخش را با دم و بازدمی عمیق زمان‌بندی کنید. این کار را به مدت ۲ دقیقه تکرار کنید.

 

چگونه بر خواب آلودگی بعدازظهر غلبه کنیم؟ / ویکی ووک

 

تکه‌ای شکلات تلخ بخورید

شکلات تلخ به دلیل داشتن چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، منیزیم بالا و اندکی کافئین، حس سرخوشی را در فرد ایجاد می‌کند.


شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی کرمانشاه کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی کرمانشاه کجاست؟

کرمانشاه که در زمان، انسان های نئاندرتال و دوران پارینه سنگی محل سکونت بشر آن دوران بوده که از بقایای سکونت آنها چندین تبرسنگی در منطقه ی گاکیه وجود دارد که…

 


هر چند بار که می‌توانید از جایتان بلند شوید

نتایج مطالعات نشان می دهد که حتی فعالیت‌های کوتاه‌مدت نیز موجب هوشیاری می‌شود و تناسب اندام را حفظ می کند. برای نمونه، به جای ارسال ایمیل یا تماس گرفتن با همکاران خود، به سر میز آن ها بروید و سوال خود را حضوری بپرسید.

 

چگونه بر خواب آلودگی بعدازظهر غلبه کنیم؟ / ویکی ووک

 

چای عصرانه بنوشید

بعدازظهر چای بنوشید. این روش خوبی برای مقابله با احساس خواب آلودگی در بعدازظهر است که بامقدارکم کافئین موجود در چای وانجام اقدامات لازم برای دم کردن و آماده کردن چای، حاصل می‌شود. از انواع مختلف چای‌های طعم‌دار (ترجیحا کافئین‌دار) و فنجان و نعلبکی زیبا برای نوشیدن چای استفاده ‌کنید.

در نهایت نیز میتوانید با نزدیکان خود مثل مادر و پدر و همسر خود تماس بگیرید این امر نیز روحیه‌ شما را بهتر می کند و برای انجام کارهایتان، نیروی تازه‌ای به شما می‌بخشد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *