برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اتوبوس و مترو چه کنیم؟

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اتوبوس و مترو چه کنیم؟ - ویکی ووک

با بازگشایی مجدد اتوبوس و مترو و افزایش قیمت شدید تاکسی های اینترنتی مردم به ناچار مجبور به استفاده از وسایل نقیله عمومی شده اند، از همین رو در این مطلب میخواهیم راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا در اتوبوس و مترو را بررسی کنیم. همچنین ما در مطالب قبل ورزش های مفید در قرنطیه خانگی کرونا را نیز بررسی کرده ایم که در صورت علاقه پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز بخوانید.

نکات ایمینی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اتوبوس و مترو

 

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اتوبوس و مترو چه کنیم؟ - ویکی ووک

 

اولین نکته ای که بسیار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اتوبوس و مترو حائز اهمیت است که باید به آن دقت کنید این میباشد که هنگام عطسه یا سرفه در داخل اتوبوس یا مترو از دستمال و در صورتی که در دسترس نباشد، از آستین لباس در ناحیه آرنج استفاده کنید و حتما پس از پیاد شدن از مترو، در اولین فرصت دست ها را با محلول های ضدعفونی کننده یا آب و صابون، حداقل به مدت 20 ثانیه بشویید.

در داخل واگن های مترو، تماس های پوستی و تنفسی را به حداقل برسانید و از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی خودداری کنید.

در صورت استفاده از سرویس های بهداشتی در مترو ( و همچنین مکانهای عمومی ) دست های خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب وصابون بشویید.

بشدت از لمس کردن سطوح نظیر دستگیره ها، دیواره های واگن مترو یا دیواره های اتوبوس، صندلی ها، دیوار ایستاه‌ها و … پرهیز کنید.

 

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اتوبوس و مترو چه کنیم؟ - ویکی ووک

 

هنگام خروج از منزل، وسایل ضروری مانند دستکش، دستمال کاغذی، ماسک، محلول ضدعفونی کننده و کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف به همراه داشته باشید و حتما استفاده کنید.

هنگام سرفه و یا عطسه، دهانتان را با دستمال بپوشانید، سپس دستمال را در کیسه ای نایلونی قرار دهید و بعد از گره زدن، کیسه را در اولین سطل زباله بیندازید.

از غذاهای بسته بندی شده در فضاهای عمومی مترو و یا اتوبوس استفاده نکنید.

 

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اتوبوس و مترو چه کنیم؟ - ویکی ووک

 

برای استفاده از مترو از بلیت الکترونیکی استفاده کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که از دست فروشان در این دوران خرید نکنید.

لطفا حتما نکات بالا را جدی بگیرید تا خودتان و نزدیکانتان از این بیماری خطرناک در امان باشید. به امید روزی که این بیماری از بین برود و بتوانیم به راحتی و بدون اضطراب زندگی عادی خود را ادامه دهیم.

در صورتی که نکات خاصی مدنظرتان است که در این مطلب ذکر نشده است خوشحال می شویم که با مردم به اشتراک بگذارید تا کمکی نیز به دیگران کرده باشید.

به امید فردایی روشن

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *