علائم گوارشی بیماری کرونا – کویید 19 چیست؟

علائم گوارشی بیماری کرونا - کویید 19 چیست؟ - ویکی ووک

موج دوم بیماری کرونا با علائم گوارشی خود را نشان داده است از همین رو میخواهیم در این مطلب علائم گوارشی گوارشی بیماری کرونا را بررسی کنید. همچنین ما در مطالب قبل صحبت هایی درباره بیماری کرونا کرده ایم که لطفا حتما آن مطالب را مطالعه کنید.

علائم گوارشی بیماری کرونا  – کویید 19

اسهال و دردهای شدید شکمی از علایم گوارشی ابتلا به این ویروس است و مانند دیگر علایم که در ۸۵ درصد مواقع خفیف است، در اغلب موارد بهبود پیدا می‌کند. بیشتر بیمارانی که دارای علایم گوارشی‌اند، معمولاً به گونه خفیف بیماری کووید ۱۹ مبتلا هستند

اسهال حدود یک تا ۱۴ روز به طول انجامیده و به طور میانگین مدت زمان بیش از پنج روز و حدود چهار بار دفع در روز گزارش شده است.

حدود یک‌‌سوم بیماران مبتلا به علایم گوارشی، تب ندارند بیماری‌های بسیاری در جامعه وجود دارند که باعث ایجاد علایم گوارشی می‌شوند و بیشتر موارد ابتلا به اسهال، تهوع، استفراغ و کم‌اشتهایی از علایم ابتلا به کووید ۱۹ نیستند.

 

علائم گوارشی بیماری کرونا  - کویید 19 چیست؟ - ویکی ووک

 

اقدامات لازم در صورت بروز علائم گوارشی بیماری کرونا

 در خانه بمانید بیشتر افرادی که تست کرونایشان مثبت شده، به نوع خفیف این بیماری مبتلا شده‌اند و بدون نیاز به درمان بهبود می‌یابند. از بیرون رفتن مگر در موارد ضروری مانند مراجعه به پزشک و ویزیت‌های مهم خودداری کنید.

دست شویی و تخت مخصوص به خود را داشته باشید

در صورتی که با افراد دیگر زندگی می‌کنید، برای جلوگیری از انتقال بیماری از طریق مدفوع بهتر است در صورت امکان از دست شویی جداگانه استفاده کنید.

دستان خود را بشویید

شستن دستان‌تان با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بهترین روش است. به خصوص بعد از استفاده از توالت، پاک کردن بینی، عطسه و سرفه و قبل از غذا خوردن و آشپزی. روش بعدی استفاده از محلول شست و شوی دست با حداقل ۶۰ درصد الکل است.

سطوح را به طور مرتب تمیز و ضدعفونی کنید

که این شامل توالت فرنگی، سنگ دست شویی، دکمه یا دستگیره سیفون، دستگیره در دست شویی، تلفن، پیشخوان و دیگر سطوحی که اغلب با آن‌ها در تماس هستید، می‌شود.

در صورت بروز علائم گوارشی بیماری کرونا  مایعات زیاد بنوشید

اگر اسهال یا استفراغ دارید، جایگزین کردن مایعات از دست‌رفته مهم است. تهیه او آر اس (ORS) از داروخانه و مصرف آن بهترین راه‌حل است زیرا دارای نمک و شکر است که بدن بر اثر اسهال از دست می‌دهد. یا می‌توانید آب‌میوه‌های آبدار یا نوشیدنی‌های ملایم را به همراه کراکر شور و آبگوشت جرعه‌جرعه و کم‌کم میل کنید.

زمان بروز علائم گوارشی بیماری کرونا رژیم ملایمی داشته باشید

غذاهایی مانند موز، برنج سفید، سس سیب و نان تست را که می‌توانند به کاهش تمایل شما به دفع و تامین کربوهیدرات‌های مورد نیاز بدن شما کمک کنند، امتحان کنید.

 همچنین می‌توانید جوی  دوسر، سیب‌زمینی آب‌پز یا پخته‌شده و مرغ پخته‌شده بدون پوست را امتحان کنید.

 چه زمانی با پزشک در تماس باشیم؟

زمانی که علائم زیر را داشتید حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید.

  • از دست دادن شدید آب بدن.
  • نشانه‌ها شامل ادرار تیره، ضعف شدید، دهان و زبان خشک و سرگیجه است
  • اسهال خونی یا سیاه یا درد شدید شکم
  • اگر تب، سرفه یا احساس تنگی نفس دارید

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *