کدام مواد غذایی باعث کاهش وزن می شود؟

کاهش وزن

کاهش وزن بقدری مهم و اساسی است برای افراد که برای آنکه به هدف خود در کوتاه مدت برسند بدنبال راه هایی میروند که شاید خیلی عقلانی نباشد راه هایی همچون: عمل کردن، استفاده از قرص های لاغری که هزاران هزار معضل را به همراه دارد. ما در مورد ساده ترین روش های لاغری  و با خوردن چه مواد غذایی لاغر میشویم و بهترین مکمل های لاغری قبلا صحبت کرده بودیم که میتوانید مفصل آن ها را بخوانید. برخی مواد غذایی مانند شیر پرچرب، روغن نارگیل، مغز میوه، کره، گوشت قرمز، تخم مرغ و شکلات تلخ را برخی به اشتباه فرض میکنند که باعث چاقی میشود اما این ها خوشمزه هایی هستند که باعث کاهش وزن می شود. در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که چگونه باعث لاغری میشوند.

کره چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

جايگزين کردن مارگارين به جاي کره ايده مناسبي نيست.

مارگارين از روغن هاي هيدروژنه و چربي هاي ترانس تهيه مي شود که به جاي مفيد بودن، مضر است.

اين چربي ها مي تواند باعث انسداد رگ ها شود؛ در پي اين امر عضلات نيز سخت تر کار مي کنند و در نتيجه بيماري قلبي به وجود مي آيد. به مرور زمان مصرف متعادل کره باعث مي شود غذا کمتر مصرف کنيد و در نتيجه دچار کاهش وزن شويد.

 

کاهش وزن

 

شير پرچرب چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

شايد تصور کنيد مصرف شير بدون چربي نسبت به شير پرچرب در حفظ وزن موثرتر است اما بايد دانست که هرگاه چربي يک ماده غذايي گرفته مي شود براي حفظ طعم آن ماده ديگري جايگزين مي شود. متأسفانه در تهيه شير کم چرب اغلب از شکر يا جايگزين هاي ديگر استفاده مي شود. اگر مشکل خاصي نداريدشير پرچرب مصرف کنيد که فاقد افزودني جايگزين باشد تا احساس سيري طولاني تر کنيد که این احساس سیری باعث کاهش وزن می شود.

روغن نارگيل چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

در بيشتر برنامه هاي رژيمي، حذف چربي هاي اشباع توصيه مي شود، اما لازم است بدانيد همه چربي هاي اشباع شده مانند هم نيست. اگرچه روغن نارگيل نوعي چربي اشباع شده است اما روي وزن شما تأثيري نمي گذارد. اين روغن نوعي تري گليسيريد با زنجيره متوسط است. چربي هاي زنجيره متوسط در حفظ وزن کاهش يافته موثر است و علاوه بر آن، چربي هاي موجود در اين روغن همانند چربي هاي حيواني براي قلب مضر نيست.

مغز ميوه چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

مغز ميوه هاي درختي و چربي که اشباع نشده چربي سالم است.

مغز ميوه خواص زيادي دارد از جمله:

  • پروتئين
  • فيبر

گردو و بادام در کاهش کلسترول موثر است. اسيد چرب امگا ۶ در اين مغزها کلسترول مضر خون را کاهش مي دهد و همچنین خشکی پوست را نیز از بین میبرد.

کاهش وزن

تخم مرغ چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

تخم مرغ غني از پروتئين است.

از آن جا که تخم مرغ منبع چشمگير چربي اشباع شده و کلسترول است، بسياري از افراد تحت رژيم از خوردن آن پرهيز مي کنند. اما اکنون کارشناسان معتقدند مصرف تخم مرغ ميزان کلسترول بد را افزايش نمي دهد. در واقع تخم مرغ مي تواند باعث سيري و افزايش انرژي بدن شود. تخم مرغ غني از ويتامين هاي گروه B است که براي سلامت پوست، ناخن و خون لازم است. ويتامين B12 موجود در تخم مرغ مي تواند ميزان انرژي را افزايش دهد. قبلا درباره ی نقش ویتامین ها در بدن صحبت کرده ایم که میتوانید با خواندن آن مطلب اطلاعات خود را درباره ی ویتامین ها افزایش دهید.

گوشت قرمز چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

متخصصان توصيه مي کنند که از مصرف گوشت قرمز پرهيز کنيد يا ميزان آن را محدود کنيد.

برخي تحقيقات نشان مي دهد، مصرف زياد گوشت قرمز احتمال بروز سرطان و بیماری تب کریمه کنگو را افزايش مي دهد. گوشت قرمز، سرشار از چربي اشباع شده است که در انسداد رگ هاي خوني و شروع بيماري قلبي نقش دارد. اما براي کاهش وزن، مي توان به ميزان معقول از اين منبع پروتئين استفاده کرد.

گوشت قرمز، سيرکننده است و این باعث کم شدن اشتها و در نهایت کاهش وزن میشود.

کاهش وزن

شکلات تلخ چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

اگر به دنبال يک نوع دسر خوشمزه هستيد که وزن را بالا نبرد، شکلات تلخ بهترين گزينه است.

شکلات تلخ برخلاف شکلات شيري فشارخون را کاهش و ميزان آنتي اکسيدان را افزايش مي دهد. آنتي اکسيدان ها با راديکال هاي آزاد موجود در خون مقابله مي کند و خطر بروز چند نوع سرطان را کاهش مي دهد علاوه بر آن خوردن شکلات تلخ باعث گرم شدن دست و پای سرد و همچنین باعث سلامت قلب می شود که قبلا درباره ی آن صحبت کرده ایم.

به امید فردایی روشن.

منابع: newsweek / روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *