چگونه جسم و روحی سالم داشته باشیم؟

چگونه جسم و روحی سالم داشته باشیم؟ / ویکی ووک

هدف از زندگی چیست؟ چرا داریم زندگی می‌کنیم، آیا غیرازاین است که می‌خواهیم به اهداف و آرزوهایی که در ذهن داریم و برای خودمان متصور شده‌ایم برسیم، و سؤال اینجاست آیا وقتی جسم و روحی سالم نداشته باشیم به این آرزوها می‌رسیم، قطعاً جواب خیر است. برای داشتن جسم و روحی سالم باید یکسری نکات را رعایت کنید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

نکات مهم برای داشتن جسم و روحی سالم

خوردن نوشیدنی‌های مفید برای افزایش روحیه

روحیه بالا بسیار برای تلاش و رسیده به آرزوها بسیار امری مهم است. برخی نوشیدنی‌ها شما ا برای به‌دست آوردن این مهم بسیار کمک می‌کنند.  یکی از آن نوشیدنی‌هایی که بسیار می‌تواند کمک‌حالتان باشید چای سبز است، محققان متوجه شدند که افرادی که چای سبز می‌نوشند، کمتر دچار استرس می‌شوند. یکی از بهترین نوشیدنی‌ها آب است، نوشیدن آب بیشتر در روز بسیار برای داشتن روحیه بالا بسیار مهم و کمک‌کننده است.

چگونه جسم و روحی سالم داشته باشیم؟ / ویکی ووک

داشتن پوستی سالم

یکی از عواملی که باعث می‌شود روح و روان سالمی داشته باشید اعتمادبه‌نفس است وقتی چهره‌ی زیبا داشته باشید اعتمادبه‌نفس نیز افزایش می‌یابد، و یکی از عوامل زیبایی پوست سالم و شفاف است. برای داشتن پوست سالم بسیار اهمیت دارد که امگا 3 مصرف کنید زیرا مصرف امگا ۳ و امگا ۶ به رشد سلول‌های پوستی کمک زیادی می‌کند؛ برای مثال اسیدهای چرب امگا ۳ در رشد مطلوب غشای سلولی برپایه لیپید، مؤثر است؛ این غشا، آب و مواد مغذی را به پوست می‌رساند، همچنین با ایجاد یک سپر روغنی روی پوست از برخورد اشعه ماورای بنفش به پوست جلوگیری می‌کند. امگا ۳ می‌تواند رنگ پوست را هم شفاف کند. گوشت ماهی منبع امگا ۳ است؛ همچنین در اسفناج، گردو و لوبیا قرمز هم وجود دارد.


شاید دوست داشته باشید

چگونه دمنوش عناب درست کنیم؟ / ویکی ووکچگونه دمنوش عناب درست کنیم؟

عناب را شسته و خیس کنید سپس هسته آن را بیرون آورده و میوه خرد شده را داخل یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت…


غذاهای آرامش‌بخش

بسیاری از مواد غذایی می‌تواند با تنظیم قند خون، استرس‌های روزانه را کاهش دهد و آرامش‌بخش باشد.

 

چگونه جسم و روحی سالم داشته باشیم؟ / ویکی ووک

 

 ازجمله این مواد:

  •  سبزی‌هایی که‌برگ سبز تیره دارند
  •  پسته
  •  بلغور جو
  •  شیر
  •  بادام‌زمینی
  •  شکلات تلخ

هستند که با داشتن تریپتوفان میزان استرس را بسیار کاهش می‌دهد.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *