چه خوارکی هایی برای کودکان بیش فعال خطرناک است؟

چه خوارکی هایی برای کودکان بیش فعال خطرناک است؟ / ویکی ووک

اختلال بیش فعالی اختلالی است که میلیون ها کودک درگیر آن هستند، این اختلال درمان ندارد اما در صورتی که به موقع تشخیص داده شود با دارو و مشاوره از شدت آن میتوان کاهش داد. این دارو هایی که برای کودکان بیش فعال استفاده می شود خطرناک نیست اما می توان با رعایت کردن اصولی، میزان این داروهای مصرفی را کاهش داد. در ادامه خوراکی هایی که برای کودکان بیش فعال مناسب نیست را بررسی می کنیم.

خوارکی های نامناسب برای کودکان بیش فعال

بستنی

اگر کودکتان بیش فعال است مصرف بستنی برای او مناسب نیست، البته نیازی نیست آن را قدغن کنید اما تا حد امکان مصرف آن را محدود کنید.

نوشیدنی های گازدار

نوشابه ها و هر نوشیدنی گازدار حاوی میزان قابل توجهی کافئین است که یک محرک قوی محسوب می شود.


شاید دوست داشته باشید

چگونه از خودرو در فصل زمستان مراقبت کنیم؟ / ویکی ووکچگونه از خودرو در فصل زمستان مراقبت کنیم؟

بردن خودرو به تعمیرگاه های مجاز و مطلع بودن از جزئیات و نقص های خودرو در فصل زمستان خیلی کمک کننده است چراکه شما از …

 


ماست

ماست نیز مانند بستنی باعث تشدید علایم بیش فعالی می شود. البته محصولات لبنی به خودی خود برای ایجاد اختلال کم توجهی یا بیش فعالی کافی نیست. فعالیت بیش از حد و رفتارهای تکانشی ناشی از مصرف مواد غذایی تهیه شده از شیر در بیشتر مواقع ناشی از عدم تحمل کازئین است.

شکلات

از آن جا که شکلات خاصیت ضداسترس دارد شاید برخی تصور کنند که این ماده غذایی می تواند باعث آرام تر شدن کودکان بیش فعال شود. اما شکلات یک ماده غذایی نامناسب برای کودکان مبتلا به بیش فعالی محسوب می شود. شکلات حاوی میزان زیادی کافئین است و این ترکیب تأثیر محرکی دارد. مصرف زیاد شکلات باعث تشدید علایم بیش فعالی می شود.

 

چه خوارکی هایی برای کودکان بیش فعال خطرناک است؟ / ویکی ووک

 

پنیر

محققان در مطالعات خود، به مدت چند هفته پنیر را از تغذیه کودکان بیش فعال حذف کردند و تغییراتی مانند افزایش توجه، افزایش تمرکز، افزایش خودکنترلی، بهبود رفتار و بهبود خلق و خو در کودکان به وضوح مشاهده شد. توصیه می شود تا حد امکان پنیر مصرفی این کودکان محدود شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: باشگاه خبرنگاران جوان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *