آیا تخم مرغ قهوه‌ای و سفید باهم تفاوت دارند؟

آیا تخم مرغ قهوه‌ای و سفید باهم تفاوت دارند؟ / ویکی ووک

خیلی وقت ها دیده ایم که می گویند تخم مرغ های قهوه ای دارای خواص بیشتری هستند، اما این سوال همیشه بوده است که آیا واقعا همینطور است و آیا تخم مرغ قهوه‌ای و سفید باهم فرق می کنند؟ برخی بر این باورند که تخم مرغ های قهوه ای طبیعی تر است، در حالی که برخی معتقدند تخم مرغ های سفید تمیزتراست. رنگ تخم مرغ به نژاد مرغ بستگی دارد.

تفاوت های تخم مرغ قهوه‌ای و سفید

 

آیا تخم مرغ قهوه‌ای و سفید باهم تفاوت دارند؟ / ویکی ووک

 

رنگ تخم مرغ به نژاد مرغ بستگی دارد. رنگ متفاوت پوسته تخم مرغ از رنگدانه های تولیدی مرغ ناشی می شود. رنگدانه اصلی در تخم های قهوه ای به نام پروتوپرفیت IX شناخته می شود که از هِم، ترکیبی که رنگ قرمز را به خون می بخشد، شکل گرفته است. ژنتیک عاملی کلیدی در تعیین رنگ تخم مرغ است. به عنوان مثال، مرغ هایی که تخم قهوه ای می گذارند، با افزایش سن تخم های بزرگ تر و کمرنگ‌تر خواهند گذاشت. محیط زندگی، رژیم غذایی و میزان استرس نیز ممکن است بر رنگ پوسته تخم مرغ تاثیرگذار باشد.


شاید دوست داشته باشید

گوجه سبز و خواص آن / ویکی ووکگوجه سبز و خواص آن

درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ‌های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن درمی‌­آیند، گوجه سبز سرشار از ویتامین ث است، بنابراین نقش آنتی اکسیدانی دارد، دارای فیبر است در نتیجه باعث بهبود …

 


کدام نوع از تخم مرغ ها سالم تر است؟

 

آیا تخم مرغ قهوه‌ای و سفید باهم تفاوت دارند؟ / ویکی ووک

 

حقیقت این است که تمامی تخم مرغ ها، بدون در نظر گرفتن اندازه یا رنگ، مواد مغذی مشابهی دارند. هم تخم مرغ های سفید و هم تخم مرغ های قهوه ای مواد غذایی سالم محسوب می شود. یک تخم مرغ معمولی حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین، مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالاست، که همگی در مجموعه ای با کمتر از ۸۰ کالری گرد هم آمده است.دانشمندان معتقدند رنگ پوسته تخم مرغ هیچ اثرچشمگیری بر کیفیت و تخم مرغ ندارد. این به معنای آن است که رنگ پوسته تخم مرغ تاثیری در سالم بودن یا نبودن آن ندارد. تنها تفاوت در این زمینه رنگدانه پوسته است.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *