کدام نوع سیب مفید است؟

کدام نوع سیب مفید است؟ / ویکی ووک

انواع مختلف سیب از نظرارزش غذایی تفاوت چندانی باهم ندارد، اما ازنظر ویژگی‌های درمانی، در برخی موارد متفاوت است. در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم تا بفهمیم کدام نوع سیب مفید تر است.

چند نوع سیب وجود دارد؟

سیب انواع مختلفی دارد. از نظر رنگ سیب سبز، زرد، قرمز و از نظر محصول، دو نوع رایج آن در ایران بیشتر به بار می نشیند: «سیب گلاب» با آن عطر و بوی منحصر به فرد و «سیب شمیرانی» با پوستی چرب و طعمی متفاوت که مخصوص نواحی کوهستانی است.

کدام نوع سیب مفید است؟ / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

درخت پوناشا و خواص آن / ویکی ووکدرخت پوناشا و خواص آن

خاکستر آن را با روغن نارگیل و زردچوبه ساییده مخلوط کنید و به صورت مالیدنی برای درمان بیماری های خارش دار پوست نظیر هرپس استفاده نمایید. آن را خرد کرده و سرخ کنید، سپس با کمی آب بپزید و ضماد نمایید در درمان…


خواص انواع سیب

سیب‌ سبز یا سیب فرانسوی، به دلیل داشتن اسیدهای آلی فراوان، ترش‌تر و مصرف آن برای رفع گرمی و حرارت بدن، التهاب کبد و کاهش تهوع ناشی از گرم مزاجی یا گرمازدگی بسیار مفید است. مصرف زیاد سیب ترش برای سردمزاجان مناسب نیست و اعصاب را ضعیف می‌کند و کسانی که معده قوی ندارند نباید پس از خوردن سیب خام و ترش، آب سرد بنوشند. سیب قرمز به دلیل ویتامین ها و رنگدانه های آنتی اکسیدانی قوی که در پوست خود دارد، در مقایسه با سیب زرد که به سیب لبنانی معروف است، خاصیت ضدسرطانی بیشتری دارد و مصرف آن همراه با پوست توصیه می شود. البته برای افزایش ماندگاری سیب ها در انبار، پوستشان را با مواد شیمیایی مومی و براق واکس می زنند، باید ابتدا پوست سیب را کاملا بشویید و پس از آبکشی میل کنید.

کدام نوع سیب مفید است؟ / ویکی ووک

دمنوش پوست سیب قرمز و زرد با اندکی عسل برای پاکسازی کلیه ها مفید است و مصرف رنده شده آن همراه با عرقیاتی چون گلاب، بیدمشک یا بادرنجبویه با کمی زعفران به پاکسازی بدن از مواد زائد – پس از خوردن تنقلات در ایام نوروز- کمک می کند.آب سیب تازه و سیب پخته (کمپوت) نیز تقویت‌کننده کبد و سم‌زدای آن است و از تشکیل اسید اوریک در بدن جلوگیری می کند. به همین دلیل مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه شده است. قند سیب به کندی جذب بدن می‌شود. بنابراین مبتلایان به دیابت، می توانند پس از مشاوره با متخصص آن را مصرف کنند. با این حال، توصیه می شود که دیابتی ها از سیب های خیلی شیرین استفاده نکنند.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *