سداب بز و خواص آن

سداب بز و خواص آن / ویکی ووک

سداب بز گیاهی علفی و چند ساله است که در برطرف کردن تب بسیار مفید است. این گیاه در طب سنتی به نام شداب المغزی نیز خوانده می شود. در ادامه خواص این گیاه را بررسی میکنیم همچنین ما در مطالب قبل برخی با برخی دیگر از داروهای گیاهی همچون آناغالیس، افسنطین، کتان و دم اسبی و … آشنا شده ایم که در صورت علاقه میتوانید آن ها را نیز بررسی کنید.

درباره‌ی سداب بز

سداب بز و خواص آن / ویکی ووک

گیاهی است از خانواده Leguminosae، علفی و چندساله به بلندی ۱- ۰/۵ متر، برگهای آن مرکب پری فرد می باشد که از ۸ – ۵ جفت برگچه و یک برگچه ی انتهایی تشکیل شده است. برگچه های آن کمی دراز با نوک قوسی، به طول ۴-۲ سانتیمتر و عرض ۱۵- ۴ میلیمترند.گل های آن خوشه ای به رنگ سفید یا معمولاً مایل به بنفش یا به رنگ آبی روشن و به شکل گرد نخود میباشد. این گیاه در نقاط مرطوب در گودال ها و کنار جوی های آب و در اروپا در منطقه ی مدیترانه ی فرانسه و در هندو واریته ا ی از آن احتمالاً در ایران می روید و در اغلب مناطق کاشته می شود.


شاید دوست داشته باشید

سیستم تعلیق چیست؟ / ویکی ووکسیستم تعلیق چیست؟

سیستم تعلیق در خودروها، مجموعه ایی است از جرم فنربندی شده، فنر، کمک فنر که وظیفه ی مهم نوسان گیری و ارتعاشات ناشی از سطوح ناهموار جاده و خیابان ها را بگیرد و به سرنشینان…

 


خواص سداب بز

سداب بز و خواص آن / ویکی ووک

یک صد گرم از تازه ی آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید و آب صاف کرده آن را به  مرور بنوشید. مدر، معرق و تب بر است، کمی قابض و تونیک می باشد، ترشح شیر را محسوسا افزایش می دهد. هربار یک قاشق سوپخوری از آن را با یک قاشق از دانههای آن مخلوط در نیم لیتر آب سرد ریخته و بجوشانید و آب آن را صاف کرده به مرور بنوشید. برای کاهش قند خون مؤثر است و در بیمارانی که در برابرانسولین مقاومت نشان میدهند اثر مفید دارد.

لطفا برای استفاده از سداب بز حتما با پزشک خود مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *