چگونه از خودرو در فصل زمستان مراقبت کنیم؟

چگونه از خودرو در فصل زمستان مراقبت کنیم؟ / ویکی ووک

در فصل زمستان با سفیدپوش شدن چهره شهرهای کشور، زیبایی های این نعمت الهی بیش از پیش به نمایش گذاشت می شود. در فصل برف و سرما، درکنار اینکه از خودمان مراقبت می کنیم تا از سرما و سرماخوردگی ها در امان باشیم، باید وسیله نقلیه ی خود را هم از سرمازدگی و خرابی های احتمالی فصل زمستان مراقب کنیم. در ادامه نکات مهم مراقبت از خودرو در فصل زمستان را باهم بررسی میکنیم.

چگونه از خودرو در فصل زمستان مراقبت کنیم؟ / ویکی ووک

بررسی وضعیت فنی خودرو در فصل زمستان

بردن خودرو به تعمیرگاه های مجاز و مطلع بودن از جزئیات و نقص های خودرو در فصل زمستان خیلی کمک کننده است چراکه شما از:

  • وضعیت موتوری
  • سیستم ترمز
  • سیستم تعلیق
  • وضعیت باتری
  • و…

اطمینان خاطر پیدا می کنید و برای عیب های احتمالی وجود داشته بهترین تدابیر را می اندیشید و دست کم این است که از عیب های خودروی خود مطلعین و در شرایط بحرانی می دانید که چه بر سر خودرو آمده است.

چگونه از خودرو در فصل زمستان مراقبت کنیم؟ / ویکی ووک

استفاده از ضدیخ خودرو در فصل زمستان

دربخش های قبلی اطلاعاتی درباره ضدیخ و چگونگی کار این مایع حیاتی خودروها در فصل زمستان داده شده است. بدلیل داشتن نقطه انجماد بسیار پایین، قاطی شدن ضد یخ با کیفیت با آب رادیاتور (که این ترکیب معمولا بصورت 50-50 است) باعث می شود که خودرو شما از یخ زدگی سیستم خنک کاری و موتور در امان باشد. همچنین تعویض بموقع ضد یخ که تقریبا هر سال یا دوسالی یکبار است و مطلع بودن از برندهای معروف ضدیخ می تواند در این امر خیلی تعیین کننده باشد.

چگونه از خودرو در فصل زمستان مراقبت کنیم؟ / ویکی ووک

چک کردن باتری خودرو در فصل زمستان

باتری ها بیش از هرچیزی به این فصل حساسیت دارند و در این فصل بصورت قابل توجه ای کارایی خود را کاهش می دهند. حال تصور کنید که باتری خودروی شما بدلیل کار کرد بیش از حد آن آماده ی فصل سرما هم نباشد که در ادامه بی استارتی و عواقب آن را درپی خواهد داشت. پس حدالمقدور قبل از این فصل فکری برای باتری فرسوده ی خود بکنید که در فصل زمستان به مشکل برنخورید. همچنین مراقب زنگ زدگی و رسوب قطب های باتری خود باشید و حتما به تعمیرگاه جهت تعمیر و تعویض مراجعه کنید.


شاید دوست داشته باشید

چه عواملی باعث کبد چرب در کودکان می شود؟ / ویکی ووکچه عواملی باعث کبد چرب در کودکان می شود؟

امروزه یکی از عوامل شایع در بین کودکان کبد چرب می‌باشد که بسیار هم خطرناک است. استفاده بی‌رویه از تنقلات و فست‌فودها در زندگی‌های امروزه باعث شده است که…


استفاده از تایرهای مناسب و زنجیر چرخ خودرو در فصل زمستان

اگر بدنبال بهترین راه برای مراقب از خودرو خود در فصل زمستان هستید، باید از لاستیک های مخصوص زمستان استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند که در طول زمستان دیگر نگران سرخوردن بر روی خیابان ها و جاده های لغزنده نباشید و احتمال تصادف را بطور قابل توجه ای کاهش بدهید. یک چیز دیگر که باید درباره ی لاستیک های مخصوص زمستان بدانید این است که این تایرها برای دمای پایین و سرد طراحی شده اند که این یعنی داشتن تایرهای قوی و استوار در جاده های لغزنده. زنجیر چرخ هم در مواقع برف های سنگین و در مواقع ترددهای ضروری پیشنهاد می شود.

نکاتی دیگر برای مراقب از خودرو در فصل زمستان

  • کشیدن کاورهای مخصوص فصل زمستان بروی خودرو
  • تعویض تیغه های برف پاکن ها
  • ریختن مقداری ضدیخ مخزن آب پاش برف پاکن ها
  • استفاده از روغن موتور مناسب
  • اطمینان از کارکرد درست بخاری ها
  • همراه داشتن جعبه ی ایمنی در خودرو در فصل زمستان
  • همراه داشتن برف روب تاشو در صندوق عقب

پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو


منابع: lanmodo

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *