بررسی خودروی رودستر تسلا

بررسی خودروی رودستر تسلا / ویکی ووک

بار دیگر شرکت خودروساز تسلا در بازار، با معرفی جدیدترین مدل رودستر خود هیاهویی بپا کرد. رودستری که با مشخصات فنی فوق العاده دوباره این کمپانی آمریکایی را بر سر زبان ها انداخت. همیشه انتقادهایی از این شرکت بنا به آنچه که در فکر و اندیشه مدیران است می شده و هواداران تسلا کمی دل سرد شده بودند که با ساخت جدیدترین رودستر تسلا ، از انقلابی در عرصه ی خودروهای الکتریکی پرده برداشت و همگان را میخکوب کرد. در مطالب قبلی مفهوم خودروی کانسپت را برای شما شرح داده ایم، همچنین از چگونگی کار موتور وانکل را بررسی کرده ایم که درصورت تمایل میتواند مطالب قبلی را مطالعه بفرمایید. اما در ادامه بیشتر به جدیدترین رودستر تسلا خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی رودستر تسلا

جدیدترین رودستر تسلا بیشتر به یک هیولا شبیه است تا خودرو، هیولایی که با قدرت موتوری خارق العاده غیرممکن ها را ممکن کرد. تسلا با دادن گشتاوری معادل 10000.5 نیوتون متر شتاب اولیه وحشتناکی را به این هیولا جاده ایی داده است. طوری که تنها برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت زمان اعجاب آور 1.9 ثانیه ایی نیاز است. کمپانی آمریکایی تا 2020 سریع ترین خودرو تولیدی دنیا را روانه بازار می کند. از دیگر مشخصات رودستر تسلا :

  • در این خودرو فقط 4.2 ثانیه زمان کافی است، برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر
  • این خودرو ظرف 8.8 ثانیه مسافت 400 متر را طی می کند.
  • حداکثر سرعت رودستر تسلا 402 کیلومتر در ساعت است

 

بررسی خودروی رودستر تسلا / ویکی ووک

 

مشخصات ظاهری رودستر تسلا

تسلا در ظاهر  کار خاصی رو انجام نداده و بیشتر روی سادگی تاکید داشته  ولی طراحی جلوبندی خشن جلایی ویژه به این خودرو داده است. همچنین رودستر تسلا در سقف خود، محدوده ایی را برای باز شدن سقف تعبیه کرده است. باید منتظر ماند و دید نسخه نهایی این خودرو با چه تغییراتی و شکلی روانه بازار خواهد شد.


شاید دوست داشته باشید

‌‌داستان انگلیسی راپونزل بخش آخر داستان انگلیسی راپونزل بخش چهارم داستان انگلیسی راپونزل بخش سوم داستان انگلیسی راپونزل بخش دوم داستان انگلیسی راپونزل بخش اولداستان انگلیسی راپونزل بخش اول

داستان انگلیسی راپونزل نوششته برادران گریم و برگرفته از فیلم راپونزل که درباره‌ی ختری زیبایی است که توسط جادوگری پلید طی اتفاقاتی در قصر…

 

 


نوآوری های رودستر تسلا

 

بررسی خودروی رودستر تسلا / ویکی ووک

 

به گفته ی مدیرعامل شرکت تسلا این خودرو توانایی این را دارد که فقط با یکبار شارژ شدن باتری آن، مسیر سانفرانسیسکو تا لس آنجلس را رفته و بازگردد. همچنین این رودستر از سه پیشرانه الکتریکی( یکی در جلو و دوتا در عقب) بهره خواهد برد. این تسلا باتری 200 کیلوواتی ساعتی را بکار گرفته و این قدرت باورنکردنی حاصل همین باتری قدرتمند است.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


 

منابع: TopGear

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *