چگونه چربی مو را از بین ببریم؟

چگونه چربی مو را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

دلایلی متفاوتی همچون رژیم غذایی نادرست وجود دارد که باعث می شود موها چرب شود. ما در مطالب قبل راه های سلامت نگهداشتن مو و جلوگیری از ریزش مو را بررسی کردیم. در این مطلب میخواهیم راه های از بین بردن چربی مو را بررسی کنیم.

راه های از بین بردن چربی مو

شاید بخود بگوید چگونه رژیم غذایی نادرست باعث چربی مو می شود، وقتی غذا نامناسب و چرب بخورید غدد چربی پرکار می شوند و این باعث می شود که موها چرب شود البته ناگفته نماند که گاهی این پرکاری ممکن است ارثی باشد یا در پی عوامل محیطی و تعادل نداشتن هورمونی ایجاد شود. محصولات زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارند اما استفاده از آنها موقتی بوده و در صورت تداوم استفاده مضر نیز می باشد پس بهترین انتخاب اصلاح رژیم غذایی و تغذیه برای از بین بردن این عارضه است. اولین کاری که نیاز است انجام دهید باید مصرف چربی را محدود کنید، دو نوع چربی وجود دارد نوع خوب و بد. چربی بد  برای مو و پوست مضر است. بنابراین، مصرف چربی های حیوانی را کاهش دهید و غذاهای سرخ کردنی را حذف کنید.

 

چگونه چربی مو را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

 

غذاهای غنی از روی مصرف کنید

 ما در مطالب قبل از روی کلی صحبت کردیم و خوردن این نوع مواد غذایی، تولید چربی در مو و پوست را کنترل می کند و باعث بهبودبافت و همچنین بهبود سلامت کلی مو می شود. منبع عالی روی:

  • ماهی
  • آجیل
  • غلات
  • سبزی

 است.


شاید دوست داشته باشید

هندوانههندوانه و خواص آن

این میوه یکی از بهترین میوه های فصل تابستان است و از نظر طب قدیم سرد و تر است. هندوانه حاوی ویتامین C و A و هم چنین دارای فیبر خوراکی و پتاسیم است و برای بیمارانی که مبتلا به…

 


تخمه آفتابگردان بخورید

 با افزودن آن به رژیم غذایی، چربی مو کاهش می یابد. ویتامین B موجود در آن  با کاهش دادن فعالیت غدد چربی باشوره سر مقابله می کند .غذاهای غنی از ویتامین A و E ، با تولید چربی در  بدن و پوست سر مقابله می کند. تولید غدد چربی را می توان با مصرف غذاهای غنی  از ویتامین A و E شامل:

  • مرغ
  • ماهی
  • گوشت میوه ها
  • سبزیجات

تنظیم کرد.

 

چگونه چربی مو را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

 

رژیم کم شیرینی داشته باشد

 مصرف زیاد شکر نه تنها برای سلامتی بلکه برای مو و پوست  نیز مضر است. غذاهای غنی از قند سطوح گلوکز در بدن  را افزایش می دهد که آن هم به نوبه خود تولید چربی  را افزایش می دهد و به چرب شدن پوست و مو منجر می شود.

رعایت کردن موارد فوق علاوه بر این که به سلامت مو کمک و چربی مو را از بین میبرد باعث تناسب اندام و بدنی سالم می شود.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *