ماهی را با چی بخوریم؟

ماهی را با چی بخوریم؟ / ویکی ووک

 ماهی غذایی بسیار مقوی است، اما طبیعتی سرد دارد و اگر با غذاهایی که این چنین طبعی دارند مصرف شوند بسیار برای بدن ضرر دارند و بدن را مستعد بیماری‌هایی میکند. در ادامه مواد غذایی را که نباید با ماهی بخوریم و موادی که باید خورده شود را از نگاه طب سنتی بررسی میکنیم.

غذاهایی که نباید با ماهی خورده شود

یکی از اصول تغذیه سالم، دقت به تداخلات مضر مواد غذایی است. به زبان ساده یعنی بعضی خوراکی‌ها را با برخی دیگر نباید خورد، چون ترکیباتشان با یکدیگر همخوانی ندارد و مصرف همزمانشان عوارض بدی به دنبال دارد. همانطور که گفتیم ماهی‌ طبعی سرد و تر دارد بنابراین باید از مصرف مواد غذایی سرد با آن خودداری کرد. هرگز همراه ماهی‌ ماست یا دوغ نخورید. ماست و دوغ طبع سردی دارد و مصرف آن ها با ماهی‌ که سرد و تر است، باعث غلبه سردی و تری در بدن می‌شود که عوارضی مانند سردی معده و بروز ناراحتی‌های عصبی دارد. بدر طب سنتی توصیه شده است که همراه ماهی از خوردن:

  • تخم‌مرغ
  • شیر
  • گوشت‌های دیگر

 خودداری کنید، چون مصرف این مواد خوراکی با هم تولید سودا می‌کند و این موضوع باعث تشدید بیماری‌هایی مانند افسردگی و یبوست می‌شود. همچنین از نوشیدن آب همراه ماهی اجتناب کنید کلا مصرف آب در بین هرنوع غذایی بسیار مضر است که بهتر است آنرا رعایت کنید.

 

ماهی را با چی بخوریم؟ / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

چرا بازی Ghost of Tsushima دیر معرفی شد؟ / ویکی ووکچرا بازی Ghost of Tsushima دیر معرفی شد؟

بعد از انتشار بازی InFamous First Light در سال ۲۰۱۴ دیگر خبری از ساکر پانچ نبود و خیلی ها فکر کردند که بین این تیم و سونی مشکلاتی بوجود آمده است، و خیلی ها گمان بر این بردند که دلیل این تاخیر در معرفی همین اختلافات بوده است اما


غذاهایی که باید با ماهی خورده شود

اگر می‌خواهید دچار مضرات ماهی نشوید، ماهی را برای شام نخورید و آن را در وعده ناهارتان قرار دهید و همراه با آن از مصلحات آن یعنی:

و… استفاده کنید. همچنین در روایات آمده است که خوردن ماهی‌ بدون مصلحات آن از عوامل تشدید کننده ی سکته است. بهترین زمان نیز برای مصرف ماهی فصل های گرم است.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *