میوه‌های کم کالری کدام اند؟

میوه‌های کم کالری کدام اند؟ / ویکی ووک

اگر شما هم رژیم دارید، همیشه درگیر بحث های کالری هستید و نگران میزان کالری دریافتی در روز هستید، از همین رو در این مطلب میخواهیم میوه‌های کم کالری را بررسی می کنیم.

میوه‌های کم کالری

سیب

 

سیب

 

 سیب برای تنظیم عملکرد روده ها و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید است . همچنین سرشار از ویتامین C،K و منگنز است که به دلیل کالری پایین می توان با خیال راحت آن را در برنامه غذایی جای داد.

گریپ فروت  

 

گریپ فروت و خواص آن / ویکی ووک

 

 خواص گریپ فروت برای دستگاه گوارش و مقابله با عفونت ها به عنوان ضدعفونی کننده طبیعی بدن، کاملا ثابت شده است. در کنار کالری پایین، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به پیشگیری از بیماری های کبدی و التهابات کمک می کند.

لیمو

 

لیمو ترش

 

 لیمو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و تصفیه کنندگی بدن شهرت دارد. البته کالری چندانی ندارد؛ 35 کیلوکالری در هر 100 گرم.

 تمشک

 

تمشک و خواص آن / ویکی ووک

 

تمشک منبع غنی پتاسیم و منیزیم است و با نارسایی عروقی مقابله می کند. کم کالری است و هر 100 گرم آن بیش از 40 کیلوکالری ندارد. تمشک در کنار ماست یا پنیر می تواند یک صبحانه سالم باشد.


شاید دوست داشته باشید

انجدانانجدان و خواص آن

انجدان گیاهی است به ارتفاع ۲ تا ۲٫۵ متر است و دارای ریشه ای ضخیم و محتوی شیره ای شیری رنگ با بوی قوی، ساقه ای ضخیم و استوانه ای و گل های آن زرد رنگ که برای تقویت قوای جنسی از آن استفاده میکنند. این گیاه دارای فواید بسیار دیگر همچون …

 

 


پرتقال

 

پرتقال

 

پرتقال به دلیل مقدار بالای ویتامین C شهرت دارد اما باید دانست این میوه سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها نقش مهمی دارد. همچنین مانند دیگر مرکبات کالری کمی دارد؛ 40 کیلوکالری در هر 100 گرم.

ریواس

 

ریواس و خواص آن / ویکی ووک

 

ریواس خوراکی بی نظیر بهاری است که هر 100 گرم آن فقط 14 کیلوکالری دارد. مقدار بالای فیبرهای آن برای حفظ تعادل چربی های خون و عملکرد روده ها عالی است.

توت فرنگی

 

توت فرنگی

 

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است و می تواند در پیشگیری از بیماری ها حتی سرطان مفید باشد.به طور متوسط هر 100 گرم آن 30 کیلوکالری دارد و شکر و ژله همراه با آن باعث افزایش کالری هنگام مصرف می شود.

هندوانه

 

هندوانه

 

 با داشتن 90 درصد آب، جای تعجب ندارد که هندوانه بسیار کم کالری باشد. البته این تنها مزیت هندوانه نیست زیرا آنتی اکسیدان های بالایی دارد که از بدن در برابر استرس اکسایشی محافظت می کند. هیچ چیز بهتر از این میوه خوشمزه نمی تواند به تامین آب بدن کمک کند.

به امید فردایی روشن

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *