کدو حلوایی و خواص آن

کدو حلوایی و خواص آن / ویکی ووک

دوستان عزیز و همراهان همیشگی ویکی ووک در پست های قبل با خواص تخمه هندوانه، گلابی، سبزی خوردن، فلفل دلمه، قارچ و… آشنا شدید که امیدوارم این مطالب برای شما جالب و مفید واقع شده باشد. 🙂 اما امروز می خواهم شما را با میوه ای نارنجی رنگ و شیرین مزه به نام کدو حلوایی آشنا کنم. این گیاه خوراکی حاوی اکسیدهای قدرتمند آنتی هیدروکسی است که یک اسید طبیعی در میوه است و سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث درخشان و شفاف شدن پوست می شود.

درباره کدو حلوایی

کدو حلوایی گیاهی است علفی و طبعی سرد دارد همچنین دارای ساقه های بلند و برگ های پهن است پوست ضخیم و گوشتی دارد که از آن در تهیه سوپ یا کیک استفاده می شود. اندازه این گیاه می تواند بسیار بزرگ شود. جالب است بدانید بزرگ ترین کدو حلوایی دنیا وزنی بیش از 800 کیلوگرم داشته است. 😳 این نوع کدو شیرین و بافت نرم و لطیفی دارد اما بسیار کم کالری است به طوری که در هر 100 گرم از این گیاه تنها 20 کالری وجود دارد. در ادامه با خواص آن آشنا می شوید.

 

کدو حلوایی و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

مهندسی صدا چیست؟ / ویکی ووکمهندسی صدا چیست؟

صدا (Audio) یکی از رشته هایی است که تدریس آکادمیکی وسیعی نداشته و ندارد. ایران از قدیم الایام تا کنون یکی از قطب های علمی جهان بوده است و هرساله تعداد زیادی دانشجو…

 


خواص کدو حلوایی

 

کدو حلوایی و خواص آن / ویکی ووک

 

کدو حلوایی دارای ویتامین A است به همین علت به تولید پوست جدید و نرم تر و جوان تر کمک می کند، به علت داشتن ریزمغذی های غنی با انواع بیماری ها مقابله می کند، به علت داشتن مقادیر زیاد کاروتنوئید 30 درصد از بروز انواع سرطان پیشگیری می کند، مهارت و توانایی مغز را افزایش می دهد، سبب تقویت تراکم استخوان های سالم می شود، ادرار آور و تب بر است، یرقان (زردی) را برطرف می کند، موجب تجدید قوای جسمی و روحی بدن و در نهایت موجب استحکام بافت های بدن می شود و همچنین:

  • صفرا را تسکین می دهد
  • برای سر و درد شقیقه بسیار مفید است
  • سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می کند
  • تقویت کننده اعصاب است
  • منبع غنی پتاسیم است
  • برای افراد مبتلا به فشارخون مناسب است
  • منبع غنی بتاکاروتن است
  • موجب رفع خستگی و رفع بی خوابی می باشد

توجه داشته باشید که این گیاه برای افرادی که ناراحتی کلیوی دارند، مناسب نمی باشد.

 

کدو حلوایی و خواص آن / ویکی ووک

 

هنگام خرید، باید کدوهای سالم و بدون لک را جدا کنید. از خرید کدوهایی که با کمی فشار دادن، نشانه های لهیدگی احساس می کنید، بپرهیزید. کدو حلوایی را در جایی خنک (بیرون از یخچال) بگذارید، اما به محض برش دادن، بدون برداشتن تخمه های کدو، باید آن را داخل کیسه ای پلاستیکی در یخچال قرار دهید.

 


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


 

منابع: نمناک

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *