گل محمدی چه خواصی دارد؟

گل محمدی چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

گل محمدی نامی آشنا با بوی دلنشین و خواصی متعدد. در این مطلب میخواهیم خواص بینظیر گل محمدی را بررسی کنیم. همچنین ما در مطالب بابونه، به لیمو و … را نیز بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید.

درباره‌ی گل محمدی

گل محمدی، نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت می شود. پیشینه ی پرورش گل محمدی مربوط به دوران هخامنشی و در استان فارس برمی گردد که در دوران صفویه به کوهپایه های کاشان برده شد و در سال های گذشته به دست همایون صنعتی و همسرش بانو شهیندخت صنعتی از قمصر به کرمان برده شد و در منطقه ی لاله زار در کوه شاه کشت شد و به دلیل شرایط مناسب آن منطقه کشت گل محمدی گسترش یافته است به گونه ای که بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی پس از استان اصفهان به کرمان و فارس تعلق دارد. عمده مناطق کشت گل محمدی برزک، نیاسر، قمصر، لاله زار، بافت و میمند استان فارس، داراب (نوایگان ولایزنگان) هستند.

 

گل محمدی چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

 

خواص گل محمدی

گل محمدی خواص زیادی دارد و نوشیدن چای آن نیز می‌تواند باعث احساس طراوت، شادابی و رفع افسردگی در افراد شود.


شاید دوست داشته باشید

AMP چیست؟ ویکی ووکAMP چیست؟

امروزه با فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند تلفن همراه، طراحی درست وب سایت برای گوشی تلفن همراه بسیار مهم است. AMP یک تکنولوژی است برای …

 


دیگر خواص گل محمدی عبارتنداز:

  • این گیاه برطرف کننده سرفه‌های مزمن، درمان کننده دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، کاهش دهنده خونریزی در دوران قاعدگی و برطرف کننده التهاب در بدن است.
  • از روغن گل محمدی‌ می‌توان به عنوان یک ملین برای درمان یبوست مزاج استفاده کرد.
  • بوییدن عطر این گل در درمان افسردگی، رفع غم و اندوه و اضطراب موثر است.
  • از گل محمدی‌ می توان برای درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و انواع لکه‌های پوستی و رفع چین و چروک استفاده کرد.
  • علاوه بر ویتامین C ، موادی مانند کورستین و اسید ellagic   در آن وجود دارد که برای بازسازی سلول های آسیب دیده و پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان و جلوگیری از ابتلا به سرطان مفید است.
  • پاکسازی کبد و کیسه صفرا هم یکی دیگر از مزایای نوشیدن دمنوش گل محمدی‌ است، زنان در دوران یائسگی نیز می‌توانند از آن برای کاهش علایم و مشکلات این دوره از جمله گرگرفتگی استفاده کنند.
  • برای درمان عفونت‌های مجاری ادراری، رفع التهاب و عفونت مثانه نیز می‌توان از دمنوش گل محمدی‌ استفاده کرد.
  • با وجود تمامی مزایای درمانی این گیاه، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد قبل ازمصرف آن تست حساسیت انجام دهند، زیرا برخی افراد به گل محمدی‌ حساسیت پوستی وغذایی دارند و امکان دارد با تشدید علایم آلرژی مواجه شوند.

 

گل محمدی چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

 

طریقه‌ی مصرف گل محمدی

گلبرگ‌های گل محمدی را می‌توان به صورت تازه به چای یا آبجوش اضافه کرد و پس از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه که دم کشید، مصرف کرد بعلاوه میتوان گلبرگ های خشک گل محمدی را به ماست همراه نعناع خشک و خیار اضافه کرد و یک میان وعده مقوی، خوشمزه و نیروزا درست کرد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *