پولونیا و خواص آن

پولونیا و خواص آن / ویکی ووک

پولونیا گیاهی است درختی با برگهای پهن و گل های شیپوری به رنگ بنفش این گیاه دارای خواص بینظیری است. پولونیا در بعضی از نقاط کشور به نام پاولونیا نیز گفته می شود. در مطالب پیش گیاهانی همچون بادرنجبویه و آناغالیس ، افسنطین، شوید، جعفری و… را مورد بررسی قرار دادیم، در این مطلب میخواهیم به خواص پولونیا بپردازیم.

درباره‌ی پولونیا

گیاه پولونیا گیاهی است از خانواده ی Scrophulariaceae،درختی با برگ های پهن، قلبی شکل، نوک تیز، دارای دمبرگ دراز. گل های درشت لوله ای شکل و شیپوری به رنگ بنفش دارد که به شکل خوشه ی باز است و معمولاً در بهار قبل از برگها ظاهر می شوند. این درخت، بومی چین است و در ژاپن نیز کاشته می شود، به ایران وارد شده و در باغ های سایر نقاط کشور ها نیز کاشته می شود.

پولونیا و خواص آن / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

GTA VIتاریخ انتشار بازی GTA VI

یکی از مهم ‎ترین ویژگی‎ های راک ‎استار، عرضه دیر به دیر سری‎ های محبوب است. با دقتِ تمام بازی را طراحی می‎کند و می ‎سازد، مشکلات آن را بر طرف می‎کند و در نهایت (در بیشتر مواقع) بازیِ بدون مشکلی را روانه بازار می‎کند. با وجود این‎که سری GTA همیشه و همیشه از پرچمدارهای نسل خود بوده، (چه از لحاظ گرافیکی، چه گیم‎پلی و حتی داستان) اما یکی از اصلی‎ترین مشکلات این سری، نبود امکان تخریب در بازی است. قطعا عملی کردن این کار برای راک‎استار …


خواص پولونیا

گیاه پولونیا و پوست درخت آن دارای حواص هستند. ترکیب شمیایی موجود در گیاه پولونیا، ماده ی شیمیایی پاولونیا اسید است. و در پوست درخت آن میتوان سیرینگین که نوعی گلیکوزید است یافت می شود. آب جوشانده‌ی این گیاه برای شست‌وشوی زخم های بد بسیار مفید است و مهمترین اثر این گیاه ثبیت رنگ مو است و بسیار در رشد مو موثر می باشد. جوشانده ی پوست این درخت نیز بسیار قابض و کرم کش است، و مانند گیاه آن برای التیام زخم ها مفید است، و اگر دچار ریزش مو هستید میتوانید ازپوست این درخت استفاده کنید. پوست درخت پاولونیا برای درمان:

  • هذیان گویی
  • تب تیفوئید

مفید است.

لطفا برای مصرف این گیاه لطفا حتما با پزشک مشورت کنید.

به امید فردایی روشن.

منابع: کتاب اسرار گیاهان دارویی.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *