فشار خون را چگونه کنترل کنیم؟

فشار خون را چگونه کنترل کنیم؟ / ویکی ووک

فشار خون بیماری مزمنی است که طی آن فشار خون در شریان‌ها افزایش پیدا می‌کند. فشار خون شامل دو نوع است؛ این عارضه می‌تواند بر اثر افزایش اسید اوریک خون و تنبلی کلیه‌ها رخ دهد؛ در برخی موارد هم آدرنالین در غدد فوق کلیوی بر اثر اضطراب و استرس افزایش پیدا می‌کند که به این فشار خون، فشار خون‌ عصبی می‌گویند. فشار خون مشکل خطرناکی است که به راحتی میتوان با آب برخی سبزیجات ها آن را کنترل کرد.

آب سبزیجات مفید برای فشار خون

یکی از مهمترین کنترل کننده های فشار خون مصرف آب اسفناج، گشنیز و کرفس است.

افراد دچار این عارضه باید مقدار مساوی از هر یک سبزیجات اسفناج، گشنیز و کرفس را داخل مخلوط‌کن بریزند و آب این سبزیجات را بگیرند؛ مقدار مصرف روزانه آب اسفناج، گشنیز و کرفس دو تا سه لیوان است.

آب سیب و کرفس

افراد برای تهیه آب سیب و کرفس باید دو عدد سیب متوسط و دو عدد ساقه کرفس را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه دو تا سه لیوان آب سیب و کرفس بنوشند.

 

فشار خون را چگونه کنترل کنیم؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

برترین گوشی های معرفی شده در نمایشگاه MWC 2018 / ویکی ووکبرترین گوشی های معرفی شده در نمایشگاه MWC 2018

در نمایشگاه MWC 2018 امسال هم به مانند نمایشگاه MWC سال گذشته که ویژه معرفی موبایل و تکنولوژی های وابسته به آن است، مملو از…

 

 


آب هویج، سیب، کلم و جعفری

افراد می توانند برای تهیه آب هویج، سیب، کلم و جعفری سه عدد هویج متوسط، یک عدد سیب متوسط، ۲۰۰ گرم کلم (می توان از هر یک از انواع کلم مانند کلم‌پیچ، گل‌کلم، کلم‌بروکلی و کلم‌بنفش استفاده کرد) و ۲۰ ساقه جعفری را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه دو تا سه لیوان آب هویج، سیب، کلم و جعفری بنوشند.

آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر

افراد برای تهیه آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر باید دو عدد گوجه‌فرنگی متوسط، دو عدد خیار متوسط، دو عدد ساقه کرفس، آب یک عدد لیمو‌ترش تازه و دو حبه سیر را با هم در مخلوط‌کن بریزند و آب آن‌ها را بگیرند؛ مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزانه دو تا سه لیوان آب گوجه‌فرنگی، خیار، کرفس و سیر را بنوشند.

 

فشار خون را چگونه کنترل کنیم؟ / ویکی ووک

 

دمنوش های مفید برای فشار خون

یک قاشق غذا خوری از ترکیب گیاهان:

را به همراه چهار لیوان آب در قوری بریزید و بگذارید به خوبی دم بکشد؛ روزانه می توان سه لیوان از این دمنوش را به همراه توت خشک یا کشمش میل کرد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام | باشگاه خبرنگاران جوان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *