علت شکنندگی ناخن چیست؟

علت شکنندگی ناخن چیست؟ / ویکی ووک

حفظ ناخن ها برای سلامتی بدن بسیار لازم است، شاید جالب است که بدانید برخی از مواد ناسالم و زائد بدن از طریق رشد ناخن ها از دفع می شود، بنابراین باید در حفظ آن ها به خوبی کوشا باشیم تا درعین زیبایی که به ما می دهند، به سلامت بدن هم کمک کنند. از همین رو لازم است که دلایل شکنندگی ناخن ها و راه های درمانی آن را بدانیم.

دلایل شکنندگی ناخن

 

علت شکنندگی ناخن چیست؟ / ویکی ووک

 

ناخن از کراتین و ترکیبات گوگردی تشکیل شده است که این مواد از نوک انگشتان محافظت می کند؛ ترکیبات این مواد نه تنها باعث زیبایی دستان می شود بلکه به انجام فعالیت بهتر نیز کمک می کند. یکی از اصلی ترین عواملی که می تواند باعث شکنندگی ناخن ها شود کم شدن رطوبت و چربی بدن است. استفاده مدام از آب و مواد شوینده، باعث کم شدن رطوبت و چربی در ناخن می شود که در نهایت به شکسته شدن ناخن ها و پوسته پوسته شدن آن ها می انجامد.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند به ناخن ها آسیب برساند، عوامل جسمانی است، ضعف بدنی، کمبود خون و عدم میزان کافی پروتئین و املاح معدنی در بدن نیز باعث شکنندگی ناخن ها می شود. علاوه بر عوامل جسمانی، عوامل بیرونی دیگری همچون کاشت، مانیکور، اکستنشن ناخن، پدیکور و کارهایی ماننداین اگر مداوم باشد، در از بین رفتن ترکیبات ناخن موثر است؛ کارهای است که باعث زیبایی می شود اما اگر بصورت مداوم و افراطی انجام شود بسیار آسیب زننده خواهد بود. همچنین استفاده مدام از لاک و استون باعث نازک شدن ناخن می شود.


شاید دوست داشته باشید

ارزش غذایی کدام سبزی ها با پختن بیشتر می شود؟ / ویکی ووکارزش غذایی کدام سبزی ها با پختن بیشتر می شود؟

سبزی ها را خام بخورید تا مواد مغذی بیشتری به بدنتان برسد این جمله را بارها و بار شنیده ایم، شاید درباره بیشتر سبزی ها این موضوع درست باشد اما…

 


درمان شکنندگی ناخن

بهترین تقویت کننده ناخن ها بادام است، بادام را خیس کنید، پوست آن را بکنید، بکوبید و در نهایت آن را با شیر مخلوط کنید، این ترکیب را روزی یک بار به مدت 20 دقیقه روی ناخن خود قرار دهید، همچنین روغن بادام به تنهایی در بهبود شکنندگی ناخن موثر است.

ما در مطالب قبل چه کنیم که ناخن ها نشکند را نیز بررسی کرده بودیم که در صورت علاقه می توانید این مطلب را نیز مطالعه کنید.

به نظر شما چکارهایی می توانیم انجام دهیم که ناخن ها سالم باشد؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه در “علت شکنندگی ناخن چیست؟

    • سلام، ممنونم از شما که همراه ما هستید،بله وازلین و روغن زیتون هم برای ناخن ها مفید است چون باعث رطوبت ناخن ها شود اما بیشترین تاثیر را روغن بادام و بادام دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *