چگونه عقب رفتگی لثه را درمان کنیم؟

چگونه عقب رفتگی لثه را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

عقب رفتگی لثه ، بیماری است که در آن مرزِ بافتِ لثه‌ای که دندان را دربرگرفته عقب می‌رود و بخش بیشتری از دندان یا حتی قسمتی از ریشه‌ی دندان نمایان می‌شود. شاید در ظاهر مشکل جدی نباشد و اکثر مردم نیز به آن توجه نمیکنند اما این فاصله باعث رشد باکتری ها در آن منطقه می شوند و یا باعث حساسیت دندان ها می شود. در ادامه راه های طبیعی درمان این عارضه را بررسی میکنیم.

عقب رفتگی لثه چیست؟

عقب رفتگی لثه یا عقب نشینی لثه، انحطاط رباط پریودنتال است که دندان را به حفره  دهان وصل می کند. همچنین انحطاط بافت های  دهان باعث تورم و التهاب لثه و نمایان شدن ریشه های دندان می شود. عقب نشینی لثه موجود حساسیت دندان ها می شود بنابراین توجه به آن را جدی بگیرید.

 

چگونه عقب رفتگی لثه را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

چگونه عقب رفتگی لثه را از راه های طبیعی درمان کنیم؟

استفاده از برخی مواد غذایی طبیعی بسیار در از بین رفتن این عقب رفتگی ها موثر است که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

آلوئه ورا  گیاهی بسیار مفید برای از بین بردن عقب رفتگی لثه

این گیاه فوق العاده درمان کننده و دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی از عقب نشینی لثه ها و پوسیدگی دندان محافظت می کند.عفونت و آسیب‌دیدگی لثه را می توان با آلوئه ورا درمان کرد. پس از مسواک زدن و نخ دندان کردن، با ژل داخل این گیاه دندان ها را ماساژدهید.

چای سبز

حاوی کاتکین نوعی آنتی اکسیدان طبیعی است که می تواند به طور موثر با باکتری هایی که بیماری های لثه ای و دندان ایجاد می کند، مقابله کند.مصرف یک فنجان چای سبزهر روز صبح می تواند عفونت لثه ای را کاهش دهد و سلامت  و بهداشت دهان را ارتقا دهد.

مریم گلی

برگ های این گیاه را روی لثه و دندان ها بمالید تا از عقب نشینی لثه پیش گیری شود. حتی می توان از دمنوش آن به عنوان دهان شو یه استفاده کرد.


شاید دوست داشته باشید

چه چیزی را جایگزین نمک کنیم؟چه چیزی را جایگزین نمک کنیم؟

مشکل عمده ما این است که به‌طورمعمول بیش‌ازحد نمک مصرف می‌کنیم و اغلب عوارض جانبی آن را نادیده می‌گیریم. اگرچه در نگاه نخست ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما مصرف بیش‌ازحد نمک…

 


زردچوبه

این ادویه می تواند عفونت را از بین ببرد و به علت خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی باعث تسریع  درمان می شود.کافی است مقداری پودر زرد چوبه و چریش را با هم مخلوط کنید و روزی سه بار به دندان بمالید.

 

چگونه عقب رفتگی لثه را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

اکالیپتوس

این روغن طبیعی کمک می کند تا تمامی میکروب های دهان از بین برود، در نتیجه از پوسیدگی دندان و بیماری دندان که باعث عقب نشینی لثه می شود، جلوگیری می کند.خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش ورم لثه ها می شود.

بعلاوه مواد فوق استفاده از روغن های مانند روغن نارگیل، روغن کنجد و میخک هم برای درمان عقب رفتگی لثه بسیار عالی است و میتوانید از آنها هم استفاده کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *