دانه هندوانه چه خواصی دارد؟

دانه هندوانه چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

دانه هندوانه افزون بر پروتئین، حاوی ویتامین C، منیزیم و چربی های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع سالم است و از این نظر به مغزها و دانه های خوراکی دیگر شباهت دارد که در مطلب تخمه هندوانه نیز آن ها را مطرح کردیم، در این مطلب میخواهیم در راستای تکمیل مطلب قبل برخی دیگر از خواص دانه هندوانه را بررسی کنیم.

خواص دانه هندوانه

 

دانه هندوانه چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

 

دانه هندوانه منبع خوب برای پروتئین های گیاهی است، زمانی که موضوع منابع گیاهی برای پروتئین مطرح می شود، انتخاب های بسیاری روی میز قرار می گیرد.از نخود تا برنج قهوه ای و پودرهای پروتئین گیاهی همگی گزینه های خوبی برای دسترسی به این ماده مغذی محسوب می شود. اما اگر دانه هنداونه را سالهاست دارید دور میریزید باید بدانید که دارید اشتباه میکنید زیرا یکی از بهترین منابع پروتئین های گیاهی را دارید از بین می برید. دانه های هندوانه علاوه بر پروتئین، همانزور که در ابتدای بحث نیز گفتیم، حاوی ویتامین C، منیزیم و چربی های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع سالم است و از این نظر به مغزها و دانه های خوراکی دیگر شباهت دارد.


شاید دوست داشته باشید

میوه‌های پرکالری کدامند؟ / ویکی ووکمیوه‌های پرکالری کدامند؟

گردو، بادام، پسته، فندق و… دانه های بسیار مفید است و جزو خشکبار محسوب می شود. این خوراکی ها، سرشار از چربی و پروتئین است و سطح انرژی بالایی دارد به طوری که…

 

 


طریقه‌ی جوانه زدن دانه هندوانه

 

دانه هندوانه چه خواصی دارد؟ / ویکی ووک

 

همانند بسیاری از دانه های خوراکی، دانه های هندوانه حاوی ترکیباتی است که به عنوان یک مکانیزم محافظتی توسط دانه ها آزاد می شود بر همین اساس باید از خوردن مستقیم دانه های هندوانه پرهیز کرد. این ترکیبات می تواند در جذب مواد مغذی تداخل ایجاد کند. برای جوانه زدن دانه های هندوانه آن ها را یک شب در آب خیس کنید. سپس اجازه دهید چند روز همان گونه که مرطوب است باقی بماند تا رشد جوانه ها آغاز شود. سپس دانه ها را در فر یا یک دستگاه خشک کن خشک کنید. اگر به دانه های جوانه زده هندوانه دسترسی دارید، مشکلی در مصرف مستقیم آن ها نیز وجود ندارد. در غیر این صورت، پودرهای پروتئین دانه هندوانه را می توانید در اسموتی ها، دسرها، یا در ترکیب با شیر بادام یا نارگیل به عنوان یک میان وعده سرشار از پروتئین، مصرف کنید.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *