اسکی پرش چگونه ورزشی است؟

اسکی پرش چگونه ورزشی است؟ / ویکی ووک

در فصل سرما هستیم و علاقه مندان به ورزش های زمستانی در این فصل، بیش از پیش فعالیت های جذاب ورزشی خود را پیگیری می کنند. اسکی پرش یکی از همین فعالیت های زمستانی است که در فصل سرما بسیار پرطرفدار و پرهیجان دنبال می شود. ورزشکاران در اسکی پرش با عبور از سکویی با شیب بسیار تند باید در دور ترین نقطه ممکن فرود داشته باشند تا امتیاز بیشتری کسب کنند و بعنوانی دست یابند. در ادامه این بخش به تاریخچه و قوانین این ورزش زمستانی و جذاب می پردازیم، اما در بخش های قبلی ورزش های هاکی داخل سالن و پینت بال پرداخته ایم که می توانید با سایر ورزش های جذاب هم آشنا شوید.

تاریخچه ورزش اسکی پرش

اسکی خود به تنهایی به یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین ورزش های جهان محسوب می شود که علاقه مندان خاصی را در رشته های مختلف خود پیدا کرده است. یکی از رشته های اسکی در فصل زمستان اسکی پرش می باشد که در اواخر قرن نوزدهم کشور نروژ اولین کشوری بود که اسکی پرش را برگزار کرد اگرچه که در اواخر قرن هیجدهم هم این ورزش انجام می شد.

اسکی پرش چگونه ورزشی است؟ / ویکی ووک

 اما در قرن نوزدهم و در ادامه و در قرن بیستم در سطح اروپا و در کشور آمریکا گسترش پیدا کرد و به ورزش محبوبی در بین جوامع بین المللی بدل شد. اولین و بزرگ ترین رقابت اسکی پرش در سال 1875 در اسلو نروژ برگزار شد و در ادامه این ورزش برای اولین بار در سال 1924 به المپیک زمستانی راه یافت و یکسال بعد هم بازی های جهانی این رشته ورزشی برگزار شد.


شاید دوست داشته باشید

بررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion / ویکی ووکبررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion

قوای محرکه فولکس واگن ID Vizzion همانطور که گفته شد بصورت پاک و کاملا برقی خواهد بود. این خودرو در بخش پیشرانه خود از دو موتور الکتریکی، یکی در…


درباره ورزش اسکی پرش

 

اسکی پرش چگونه ورزشی است؟ / ویکی ووک

 

اسکی پرش همان طور که قبلا گفته شد، ورزشی است که ورزشکار باید با استفاده از اسکی هایی پهن تر نسبت به اسکی های سایر رشته های این ورزش، و از سکوهای 90 متر و 120 متر پرش داشته باشد و در دورترین نقطه از سکوی پرش، فرود آیند. اسکی باز در محل شروع پرتاب قرار می گیرد و 5 داور از کشورهای مختلف به هر پرش ورزشکاران امتیاز دهی می کنند.

داوران برای امتیازدهی به هر ورزشکار فاکتورهایی مانند:

  • درجه تکنیک
  • فرم پرش
  • ثبات اسکی باز در هوا
  • توازن کلی
  • چگونگی فرود

توجه می کنند و هر ورزشکاری که تمامی موارد را به خوبی اجرا کند و پرش موفقیت آمیزی را هم داشته باشد می تواند به عنوانی در مسابقات بین المللی و المپیک کسب کند. اسکی بازان در هوا با خالی کردن هوای داخل قفسه سینه خود و همچنین شکل گیری وی مانند در هنگام پرش به سرعت و پرواز طولانی تر خود کمک می کنند.

قوانین ورزش اسکی پرش

 

اسکی پرش چگونه ورزشی است؟ / ویکی ووک

 

  • محل شروع پرتاب برای اسکی باز مشخص و فاصله ایی که این پرش باید ادامه یابد، تعیین می شود و برای هر پرش، 5 داور مشخص شده حداکثر 20 امتیاز می دهند، نقاط مشخص شده و فاصله میان نقاط با تعیین 60 امتیاز برای یک فرود محاسبه می شود.
  • حداکثر امتیازی که داوران می توانند در صورت اجرا نکردن مورد بالا از اسکی باز سر کنند 4 امتیاز می باشد.
  • اگر اسکی باز در هنگام فرود بر روی یک پا و بعد پای دیگرش بر زمین نیاید، حداکثر 10 امتیاز به خاطر افتادن از وی کسر می شود.
  • فقط زمانی که چراغ سبز به اسکی باز نشان داده شود، از محل پرتاب می تواند کار خود را آغاز کند.
  • مربی اسکی باز با در اختیار داشتن پرچمی میزان شدت هوای جریان داشته را می سنجد و به اسکی باز اعلام حرکت می کند و درصورت نسنجیدن باد مناسب، خطر مرگ برای ورزشکار محتمل است.
  • از زمان اعلام علامت سبز اسکی باز 15 ثانیه فرصت پرواز دارد.

پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

 

 


میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “اسکی پرش چگونه ورزشی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *