بعد از غذا خوردن چه کارهایی را نباید کرد؟

بعد از غذا خوردن چه کارهایی را نباید کرد؟ / ویکی ووک

دستورالعمل های مختلفی را برای حفظ سلامت دستگاه گوارش ارائه شده است و یکی از آن دستوالعمل ها اعمالی است که بعد از غذا خوردن نباید انجام دهیم. بارها و بار شنیده ایم این حرف را که نباید بعد از غذا خوردن یکسری از کارها مانند دوش گرفتن را انجام داد،  اما آیا دلیل آن را می دانید، در این مطلب میخواهیم تا دلیل کارهایی را که نباید در هنگام بعد از غذا خوردن انجام دهیم را بررسی کنیم.

چرا نباید بعد از غذا خوردن میوه خورد؟

نباید بلافاصله بعداز صرف غذا، میوه مصرف کرد زیرا هنگامی‌که میوه با غذا مصرف شود، با مواد غذایی دیگر در معده می ماند و نمی‌تواند به ‌موقع به روده برسد و از این رودر معده فاسد می‌شود. توصیه می‌شود یک ساعت بعد از غذا یا قبل از غذا، میوه مصرف شود.

 

بعد از غذا خوردن چه کارهایی را نباید کرد؟ / ویکی ووک

 

چرا نباید بعداز غذا خوردن چای خورد؟

برگ‌های چای اسید فراوانی دارد که پروتئین موجود در مواد غذایی مصرفی را سفت و درنتیجه هضم آن را دشوار می کند. به گزارش هلث نیوز، چای را یک ساعت پس از غذا میل کنید.


شاید دوست داشته باشید

روغن نارگیل روغن نارگیل و خواص آن

روغن نارگیل به دلیل تقویت آبرسانی و تأمین آنتی اکسیدان‌های مغذی برای پوست، از مواد…

 


چرا نباید بعد از غذا خوردن خوابید؟

خوابیدن بلافاصله بعد از صرف غذا مشکل ساز است، زیرا مواد غذایی که مصرف کردید به درستی هضم نمی‌شود و این موضوع می‌تواند به اختلال عملکرد معده و عفونت در روده منجر شود.

چرا نباید بعد از غذا خوردن دوش گرفت؟

حمام کردن بلافاصله پس از صرف غذا باعث افزایش جریان خون به دست‌ها ، پاها و بدن می‌شود و درنتیجه میزان خون رسانی در اطراف شکم کاهش می‌یابد و این امر باعث ضعیف شدن سیستم گوارش می‌شود.

 

بعد از غذا خوردن چه کارهایی را نباید کرد؟ / ویکی ووک

 

چرا نباید بعد از غذا خوردن سیگار کشید؟

کلا خود سیگار کشیدن در هر زمانی مضر است اما خب نتایج آزمایش ها و تحقیقات نیز ثابت کرده است، مصرف سیگار پس از صرف غذا مساوی است با مصرف 10 نخ سیگاردر زمان های دیگر و این یعنی احتمال بیشتربروز سرطان.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *