روغن چریش و خواص آن

روغن چریش و خواص آن / ویکی ووک

چریش درختی زودرشد و از تیره سنجد تلخیان است و به دلیل داشتن خواص دارویی و ضد باکتری شناخته شده است و برای درمان بسیاری از مشکلات مو و پوست سر به کار برده می شود. عفونت های پوستی ممکن است در همه گروه های سنی اتفاق بیوفتد و ارتباط زیادی به بهداشت ندارد. همانطور که در مطالب قبل خواص روغن نارگیل را بررسی کرده بودیم، در ادامه خواص روغن چریش را که از دانه های چریش گرفته می شود مورد بررسی قرار می دهیم.

خواص روغن چریش

همانطور که اشاره کردیم روغن چریش از دانه‌های این گیاه با نام علمی «Azadirachta indica» گرفته می‌شود، و بومی هند و بخش‌های دیگر آسیاست. و می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که پوست سر آنان خشک و پوسته پوسته می‌شود.

شوره سر

شوره سر در افرادی که پوست سرشان چرب و یا خشک است، دیده می شود که در بسیاری از موارد، روغن چریش آن را درمان می کند. برگ های چریش را در روغن نارگیل بجوشانید و با آن پوست سر را ماساژ دهید.

 

روغن چریش و خواص آن / ویکی ووک

 

خارش پوست سر

چریش باکتری های خارش زا را از بین می برد و استفاده از آن یکی از بهترین راه های مقابله با خارش پوست است.


شاید دوست داشته باشید

داستان کوتاه انگلیسی سیندرلاداستان انگلیسی سیندرلا

داستان سیندرلا درباره‌ی دخترک زیبایی است که با نامادری و خواهر های ناتنی اش زندگی میکند و یک روز همه ی دخترهای بریتانیایی به مهمانی دعوت برای…

 


ریزش موی سر

ماساژ پوست سر با روغن چریش به بهبود گردش خون و رشد مو کمک می کند وبا تقویت کردن فولیکول های مو از ریزش مو جلوگیری می کند.

پوست سر بد بو

گاهی اوقات وجود باکتری بیش از حد روی پوست سر، باعث بد بو شدن پوست  و موی سر می شود . شما می توانید با استفاده از روغن چریش  یا  ماسک موی  تهیه شده از مخلوط برگ های چریش و آب  این مشکل را برطرف کنید.

 

روغن چریش و خواص آن / ویکی ووک

 

آکنه پوست سر

بسیاری از مردم از آکنه پوست سر رنج می برند که می تواند بدتر از آکنه روی صورت باشد زیرا به تاول های قرمز و بزرگ تبدیل می شود. روغن چریش با کاهش التهاب، جوش ها و آکنه پوست سر را درمان می کند.

همچنین اگر پوست سرتان چرب است روغن چریش را مستقیم روی پوست سر بمالید تا با ایجاد تعادل چربی در پوست سر این مشکل رفع شود.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *