مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین مصادف با 25 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین

سال ۱۲۹۷

آندرونیکوس سوم، امپراطور بیزانس متولد شد.

سال ۱۶۱۱

اولیاء چلبی سیاح بزرگ ترک در استانبول چشم به جهان گشود. او ۴۰سال از عمرش را صرف سیر و سیاحت در قلمرو امپراطوری عثمانی و سرزمین‌های اطراف آن کرد. نوشته های وی یکی از منابع اصلی محققان امروزی در شناخت جامعه و فرهنگ دهها شهر ان دوران دارد.

سال ۱۸۲۱

یونان استقلال خود را از امپراطوری عثمانی اعلام کرد.

سال ۱۸۷۲

محمد سعید اردوبادی نویسنده ومترجم شهیر اذربایجانی، در شهر اردوباد نخجوان دیده به جهان گشود. از اردوبادی در حدود ۶۰۰۰اثرشامل بیش از ۴۰۰۰اثر طنز و شعر، بیش از ۱۸۰۰مقاله و نیز تعدادی نمایشنامه و رمان بر جا مانده‌ است که در میان آنها رمان دومانلیتبریز (تبریز مه آلود) از برجسته ترین اثار وی بوده و نخستین رمان به زبان آذربایحانی محسوب می گردد.


شاید دوست داشته باشید

تی تاپ خانگی و طرز تهیه آن / ویکی ووکتی تاپ خانگی و طرز تهیه آن

امروز می خواهیم با طرز تهیه یک کیک خوشمزه به نام تی تاپ خانگی آشنا شویم. این کیک را

 

 


سال ۱۹۱۸

جمهوری خلق بلاروس تاسیس شد.

سال ۱۹۴۷

التون جان، خواننده، آهنگساز و پیانیست انگلیسی چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۴۹

به دستور مسکو، ۹۲هزار تن از جمهوریهای لیتوانی، استونی و لیتونی تبعید شدند.

سال ۱۹۵۰

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی ترکیه در شهر آنکارا سقوط کرد و ۱۵ سرنشین آن کشته شدند.

سال ۱۹۵۱

کنیسه “نِوه شالوم”، افتتاح شد.

سال ۱۹۷۰

نیکلا پادگورنی، رئیس جمهوری شوروی برای یک دیدار رسمی شش روزه وارد تهران شد.

سال ۱۹۷۵

ملک فیصل، پادشاه عربستان سعودی، در کاخ خود، به وسیله امیر فیصل بن ساعد بن عبدالعزیز، برادرزاده اش به قتل رسید.

سال ۱۹۹۰

به دنبال بروز آتش سوزی در یک باشگاه در محله برونکس، ۸۷تن کشته شدند.

سال ۱۹۹۲

سرگیی کیرکالف، فضانورد روس، پس از ۱۰ماه اقامت در ایستگاه فضایی میر به زمین بازگشت.

سال ۱۹۹۲

پیمان ناتو علیه صربستان اعلان جنگ نمود.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *