مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین مصادف با 29 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین

سال ۱۸۵۴

فرانسه در خصوص کریمه علیه روسیه اعلام جنگ نمود.

سال ۱۸۶۸

ماکسیم گورکی، داستان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و مقاله‌نویس انقلابی روس و از بنیان‌گذاران سبک رئالیسم سوسیالیستی متولد شد. او پنج بار کاندید جایزهٔ نوبل ادبیات شد. پیش از موفقیت در حرفهٔ نویسندگی به مدت پانزده سال در اقصی نقاط امپراتوری روسیه چرخید و به کرات شغل عوض کرد.اثرات این تجربیات بعدها در نوشته‌های او مشهود بودند.معروف ترن آثار گورکی عبارتند از : در اعماق (۱۹۰۲) ،مادر، بیست وشش مرد ویک دختر ،آوای مرغ طوفان ،کودکی من، ولگردها و فرزندان خورشید .

سال۱۹۳۰

به خواست جمهوری ترکیه نام کنستانتیپول به استانبول و نام آنقوره به آنکارا تغییر یافت.


شاید دوست داشته باشید

شیراز چه مکان های دیدنی دارد؟ / ویکی ووکشیراز چه مکان های دیدنی دارد؟

شیراز در گذشته با نام های تیرازیس، شیرازیس شناخته می شده و در متون تاریخی آورده شده است که ایلامی ها اولین اشارات خود را بر لوح ها و کتیبه های گلی نوشته اند که این لوح ها به…


سال ۱۹۳۳

دستور انزوای یهودیان آلمان از سوی هیتلر صادر شد.

سال ۱۹۳۹

جنگ داخلی ۳ساله و خونین اسپانیا با پیروزی راستگرایان به ریاست ژنرال فرانکو پایان یافت.

سال ۱۹۴۱

ویرجینیا وولف، نویسنده انگلیسی درگذشت.

سال ۱۹۴۷

کمیسیون اقتصادی اروپا در سازمان ملل متحد تاسیس شد.

سال ۱۹۶۰

اریک امانوئل اشمیت، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و فیلسوف فرانسوی چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۷۰

در شهر کوتاهیه ترکیه، زمین لرزه ای وقوع یافت و سبب مرگ دست کم هزار و ۸۷تن شد.

سال ۱۹۷۸

اهالی یزد علیه رژیم پهلوی در اربعین قیام تبریز تظاهرات گسترده ای براه انداختند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *