مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور مصادف با 16 سپتامبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور

سال ۱۵۹۸

نیروی دریایی کره در برابر نیروی دریایی ژاپن پیروز شد.

سال ۱۸۱۰

در مکزیک بر علیه استعمار اسپانیا قیام ملی آغاز شد.

سال ۱۸۹۰

ناوشکن ارطغرل عثمانی پس از بازگشت از سیاحت توکیو در سواحل این شهر دچار سانحه گردیده و غرق شد. در این سانحه که صدها تن کشته شدند تنها ۶۹ ملوان از اب گرفته شدند.

سال ۱۹۰۸

شرکت جنرال موتورز آمریکا تاسیس شد.

سال ۱۹۲۴

قیام ملی مردم گرجستان بصورت خونینی از سوی اتحاد جماهیر شوروی و به رهبری استالین سرکوب شد.


شاید دوست داشته باشید

چگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟ / ویکی ووکچگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟

نقرس یکی از بیماری‌های مفاصل است که به علت افزایش ناگهانی اسیداوریک در خون ایجاد می‌شود. اسیداوریک باعث ایجاد…


سال ۱۹۴۱

نیروهای المانی شهر کیف را بطور کامل تحت محاصره خود دراوردند.

سال ۱۹۴۱

دیکتاتوری رضاخان سقوط کرد. پس از تهاجم ارتش سرخ شوروی از شمال و ارتش انگلیس از غرب و جنوب به ایران و اشغال نظامی کشور در جریان جنگ جهانی دوم، رضاخان در ۲۵ شهریور ۱۳۲۰، پس از شانزده سال دیکتاتوری و استبداد در عرض چند ساعت که از حمله متفقین گذشته بود تصمیم به فرار و استعفا گرفت و فرزندش محمدرضا پهلوی را به جانشینی خویش برگزید. در این حال، رضاخان ، با برداشتن جواهرات سلطنتی متعلق به مردم ایران، با خانواده خود به اصفهان گریخته، از آنجا ابتدا تصمیم داشت به هندوستان یا ژاپن و سپس به شیلی رود، ولی در طی سفر به او اطلاع دادند که دولت انگلیس با رفتن او به هندوستان مخالف است. سرانجام رضاخان مجبور به جزیره “موریس” در اقیانوس هند و پس از مدتی به “ژوهانسبورگ” در آفریقای جنوبی تبعید شد. پس از استعفای اجباری او از سلطنت، جلسه فوق‏العاده مجلس شورای ملی برگزار شد و محمدرضا با حمایت انگلستان و آمریکا به پادشاهی رسید.

سال ۱۹۴۹

جنگ داخلی یونان به پایان رسید.

سال ۱۹۷۸

زلزله شدیدی در طبس اتفاق افتاد. در غروب روز ۲۵ شهریور ۱۳۵۷، زلزله شدیدی شهرستان‏های جنوب استان خراسان را به لرزه درآورد. این زمین لرزه بیش از ۲۰۰۰۰ کشته و مجروح بر جای گذاشت. همچنین غیر از شهر طبس که با خاک یکسان شد، نزدیک به یکصد روستای بزرگ و کوچک به کلی از بین رفت و ۹۰ درصد ساکنان آن مجروح یا کشته شدند.

سال ۱۹۸۲

در قتل عام اردوگاههای صبر و شتیلا هزاران پناهنجوی فلسطینی کشته شدند.

سال ۲۰۰۵

جعفر پتگر، استاد بزرگ نقاشی آذربایجان چشم از جهان فروبست.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *