مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور مصادف با 15 سپتامبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور

سال ۱۹۱۰

فرقه سوسیالیست عثمانی تشکیل یافت.

سال 1916

روز ۱۵ ام ماه سپتامبر سال ۱۹۱۶ اولین تانک جنگی از سوی نیروهای انگلیسی در خلال جنگ جهانی اول در منطقه سومه در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. درگیری های واقع در سومه که منجر به تلفات جانی بیش از یک میلیون نفر گردید، یکی از بزرگترین درگیری های جنگ جهانی اول محسوب می گردد. تانک موسوم به ” مادر ” موجب ترس و واهمه بسیاری از نیروها و عقب نشینی آنها از میدان نبرد شده بود. شد.

سال ۱۹۱۷

الکساندر کرسنکی در روسیه نظام جمهوری اعلام کرد.

سال ۱۹۱۸

اردوی قفقاز- اسلام، به فرماندهی نوری پاشا و مرسل باکی، به استعداد دهها هزار تن از نیروهای عثمانی، آذربایجانی و داغستانی، برای نجات باکو از اشغال روسها، ارامنه و انگلیسیها راهی سواحل دریای خزر شد و این منطقه را آزاد کرد.


شاید دوست داشته باشید

چگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟ / ویکی ووکچگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟

کمبود اکسیژن در خون، هیپوکسمی نام دارد و می تواند به: اضطراب، خستگی، سردرد، و در موارد شدید کما و مرگ منجرشود. سطح اکسیژن خون خود را با تمرین تنفس عمیق میتوانید بهبود ببخشید. این تمرین ها انرژی را بیشتر می کند و باعث پاک سازی ریه ها و افزایش اکسیژن در خون می شود. علاوه بر…

 


سال ۱۹۲۰

میرزا تقی رفعت، شاعر و بنیانگدار سبک نو در شعر فارسی، در تبریز چشم از جهان فروبست.

سال ۱۹۲۱

کلنل محمدتقی خان پسیان دستور داد تا تلگرافهای کنسولگری و اتباع انگلیس باید به صورت غیر رمز و فقط توسط تلگرافچی های ایرانی مخابره شود.

سال ۱۹۲۸

الکساندر فلمینگ، باکتری شناس اسکاتلندی پنی سلین را کشف کرد.

سال ۱۹۴۴

در خلال جنگ جهانی دوم، نیروی هوایی انگلستان موفق به سرنگون کردن ۱۸۵ هواپیمای آلمانی در یک روز شد.

سال ۱۹۴۹

کونراد آدنائر با کسب پیروزی در انتخابات، نخستین صدراعظم آلمان غربی گردید.

سال ۱۹۶۳

احمد بن بلا نخستین رییس جمهوری الجزایر شد.

سال ۱۹۷۵

میان مسلمانان و عیسویان در بیروت جنگ داخلی شروع شد.

سال ۱۹۸۲

اسراییل بیروت را اشغال کرد.

سال ۲۰۰۶

واصف آدی گؤزلوف، آهنگساز آذربایجان به دیار باقی شتافت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *