مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند مصادف با 9 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند

سال ۱۷۳۶

نادرشاه افشار موسس سلطنت افشاریه پس از آنکه توانست متجاوزین افغانی را سرکوب کرده و فرهنگ و تمدن عصر صفوی را مجددا احیاء نماید، در دشت مغان آذربایجان تاجگذاری کرد.

سال ۱۹۱۱

میرزا عبدالرحیم طالبوف اندیشمند و نویسنده شهیر عهد قاجار درگذشت.

سال ۱۹۱۱

به پیشنهاد ناصرالملک نایب السلطنه و تصویب مجلس شورای ملی، سپهدار تنکابنی به رئیس الوزرائی انتخاب شد.

سال ۱۹۱۲

محمدعلی میرزا پادشاه ستمگر قاجار که دست نشانده امپراطوری روسیه در ایران بود پس از چند سالی توقف در نواحی مرزی ایران و فرو رفتن در سودای تصرف مجدد تاج و تخت، ایران را ترک و به روسیه عزیمت نمود.

سال ۱۹۲۲

به دستور رضاخان میرپنج عامل کودتای ضد ملی سوم اسفند سال ۱۲۹۹، اعلامیه شدیدالحنی از سوی وزارت جنگ صادر شد که مدیران جراید را به توقیف و تنبیه شدید تهدید کرد و پس از آن تعداد زیادی از نشریات توقیف شدند و مدیران راست نویس بسیاری از این جراید زیر داغ و درفش رفتند.


شاید دوست داشته باشید

مراقبت از دندان ها چه اصولی دارد؟ / ویکی ووکمراقبت از دندان ها چه اصولی دارد؟

اولین اصولی که می‌‎توانیم بگیم که می توانید باعث سلامت دندانتان می شود این است که…

 

 


سال ۱۹۲۳

ولادیمیر لنین رهبر اتحاد شوروی به دلیل ابتلا به یک بیماری مهلک، قدرت تکلم خود را از دست داد.

سال ۱۹۳۴

یوری گاگارین، نخستین فضانورد جهان متولد شد.

سال ۱۹۳۵

آدولف هیتلر رهبر المان اعلام کرد که کشورش صاحب نیروی هوایی مدرنی گردیده است.

سال ۱۹۴۳

بابی فیشر، شطرنج‌باز آمریکایی و قهرمان سابق جهان چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۴۶

احمد قوام، معروف به قوام السلطنه و یکی از عوامل اصلی قتل عام هولناک سال ۱۹۴۶ در آذربایجان ایران از سفر شوروی و مذاکره با مقامات مسکو در رابطه با اوضاع آذربایجان به ایران بازگشت.

سال ۱۹۴۷

شفیقه ایوازاوا، کمانچه نواز شهیر اذربایجانی چشم به دنیا گشود.

سال ۱۹۵۳

جوزف استالین رهبر اتحاد شوروی که در ۵ مارس در اثر سکته قلبی درگذشته بود با برپایی یک تشییع جنازه میلیونی، دفن شد.

سال ۱۹۵۶

نیروهای ارتش سرخ شوروی به روی تظاهرات کنندگان در تفلیس اتش گشودند.

سال ۱۹۵۹

برای اولین بار عروسکهای باربی در نیویورک رونمایی شد.

سال ۱۹۷۸

روزنامه کیهان نوشت که در پی دستگیری های گسترده در شهر تبریز، ۳۰نفر دیگر به اتهام شرکت در تظاهرات ۲۹بهمن دستگیر شدند و به این ترتیب آمار دستگیرشدگان به ۶۷۱نفر رسید.

سال ۱۹۷۸

دانشجویان ایرانی در واتیکان، سیستم موجود سرکوب و شکنجه در ایران را محکوم کردند و در نامه ای خطاب به پاپ، از ایشان خواستند تا سفیر ایران در واتیکان را اخراج کند.

سال ۱۹۷۸

حدود ۳۰نفر از دانشجویان ایرانی در کالج دلتا در شهر ایست لنسینگ ایالت میشیگان، در اعتراض به حوادث شهرهای قم و تبریز دست به اعتصاب غذا زدند.

سال ۱۹۸۵

ده تن از علمای شیعه نجف و عمدتا از منسوبین به خاندان ایت الله حکیم به دست عوامل رژیم بعث عراق کشته شدند.

سال ۱۹۸۹

رابرت مپل‌تورپ، عکاس آمریکایی درگذشت.

سال ۲۰۱۲

سیمین دانشور، نویسنده و مترجم شهیر ایرانی چشم از جهان فرو بست.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *