مهمترین رویدادهای تاریخی 17 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 17 اسفند مصادف با 8 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 17 اسفند

سال ۴۸۰

قبل از میلاد، قوم یهود با کمک کوروش بنیانگذران هخامنشیان از اسارت بابل ازاد شد و جمعی از آنان به درخواست خود به بیت المقدس بازگشتند.

سال ۱۰۱۰

ابوالقاسم فردوسی سرودن کتاب حماسی شاهنامه را که بیش از سی سال به طول انجامید، به اتمام رساند.

سال ۱۶۱۸

یوهانس کپلر قانون سوم حرکت سیاره‌ها را کشف کرد.

سال ۱۷۳۶

نادر شاه افشار تاج گذاری کرد.

سال ۱۸۱۷

بورس نیویورک اغاز به کار کرد.

سال ۱۸۵۷

در حدود ۴۰هزار تن از کارگران بخش نساجی نیویورک برای بهبود شرایط کاری خود دست به اعتصاب زدند. به دنبال حمله پلیس و بروز حریق در کارخانه ۱۲۹کارگر کشته شدند.


شاید دوست داشته باشید

بیماری آکنه روزاسه چیست؟ / ویکی ووکبیماری آکنه روزاسه چیست؟

آکنه روزاسه نوعی بیماری مزمن پوستی است که باعث التهاب و قرمزی پوست می شود. این بیماری قابل درمان صددرصدی نیست اما میتوان آن را با…

 

 


سال ۱۸۷۹

اوتو هان دانشمند آلمانی برنده جایزه نوبل گردید.

سال ۱۹۰۶

نیروهای آمریکایی در مجمع الجزایر فیلیپین در منطقه مسلمان نشین مورو، دست به قتل عام زدند و بیش از ۶۰۰انسان اعم از زن و کودک را کشتار کردند.

سال ۱۹۱۱

روز جهانی زنان از سوی کلارا زتکین، در کپنهاگ اعلام و برای اولین بار گرامی داشته شد.

سال ۱۹۱۲

مورگان شوستر امریکائی که برای سر و سامان دادن به وضعیت مالی ایران استخدام شده بود به اتفاق شانزده نفر از همکاران خود وارد تهران شد .

سال ۱۹۱۷

انقلاب بزرگ روسیه اغاز شد و منجر به سرنگونی نیکلای دوم گردید.

سال ۱۹۱۷

حزب دموکرات تبریز توسط مجاهد شهید، شیخ محمد خیابانی تاسیس شد.

سال ۱۹۲۱

ادواردو داتو، نخست وزیر اسپانیا به هنگام خروج از مجلس این کشور، توسط شبه نظامیان استقلال طلب کاتالان کشته شد.

سال ۱۹۷۴

فرودگاه بین المللی شارل دو گل در پاریس افتتاح گردید.

سال ۱۹۵۷

نخستین قلب مصنوعی در ایالت فیلادلفیای امریکا در قفسه سینه یک بیمار تعبیه شد.

سال ۱۹۷۵

آتش سوزی بزرگی در بازار تهران اتفاق افتاد که ۲۰ساعت به طول انجامید و مجموعاً ۳۵۰مغازه و انبار را سوزاند.

سال۱۹۷۹

تظاهرات ۸مارس بصورت باشکوهی در تهران برگزار گردید.

سال ۱۹۹۰

استاد حسین قوامی موسیقی‏دان ایرانی درگذشت.

سال ۱۹۹۳

استاد احمد عبادی، هنرمند و استاد برجسته سه تار و موسیقی اصیل چشم از جهان فرو بست.

سال ۲۰۰۳

رجب طیب اردوغان در انتخابات شهر سیرت به نمایندگی مجلس ترکیه برگزیده شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 17 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *