بررسی بهترین خودرو 2018 اروپا ولوو XC40

بررسی بهترین خودرو 2018 اروپا ولوو XC40 / ویکی ووک

شرکت خودروسازی وولو چندین ماه قبل از محصول شاسی بلند و البته با پلت فرمی جمع و جورتر به نام ولوو XC40 در میلان ایتالیا رونمایی کرد. طراحی کوچکترین کراس اوور و بدست آوردن اکثریت رضایتمندی مشتریان هدفی بود که این شرکت خودروساز سوئدی در این ولوو XC40 به دست آورد، تا حدی که در رای گیری در منطقه اورپا که طی مراسمی سالانه به بهترین خودرو سال جایزه ایی تعلق گرفته می شود با 325 امتیاز، عنوان بهترین خودرو 2018 اروپا را اذعان خودش کرد. در ادامه با مشخصات فنی و ظاهری این خودرو سوئدی آشنا خواهیم شد، اما در بخش های قبلی به بررسی خودروهای فراری 488 پیستا و کیا فورته 2019 پرداخته ایم که می توانید با این خودروها هم بیشتر آشنا شوید.

درباره ی ولوو XC40

بررسی بهترین خودرو 2018 اروپا ولوو XC40 / ویکی ووک

شرکت خودوسازی ولوو بنظر در مسیر درستی از طراحی و تولید خودروهای لوکس و جذاب قرار گرفته است و این مسئله را درصد رشد مشتریان و رضایت مندی آنها از محصولات این کمپانی سوئدی در آستانه ی صدسالگی می تواند تصدیق کند. در طی سالیان اخیر با توجه به فشرده شدن رقابت تولید خودرو در بازار جهانی، این شرکت خودروساز با تجهیز کردن تولیدات خود به  فناوری ها و تکنولوژی های بروز دنیا و همچنین طراحی های هوشمندانه مانند همین خودرو ولوو XC40 ، توانسته مخاطب های دو آتیشه ایی را برای خودش جذب کند.

همچنین شرکت ولوو با تعبیه سرویس های اشتراکی خدماتی به نام Care By Volvo، خدمات پس ار فروش خود را هم برای ولوو XC40 ارائه می کند و خریدارن می توانند با پرداخت مبلغ اشتراک ماهیانه این سرویس، بیمه و تعمیرات احتمالی را به عهده این شرکت بگذارند و از این بابت هم خیالشان آسوده باشد.


شاید دوست داشته باشید

پی آر پی چیست؟ / ویکی ووکپی آر پی چیست؟

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی (سلول درمانی) روش نوینی است که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی تحریک، و باعث…


مشخصات فنی ولوو XC40

بررسی بهترین خودرو 2018 اروپا ولوو XC40 / ویکی ووک

این شرکت خودروساز برای محصول ولوو XC40 خود سه پیشرانه مختلف با مدل های T3، T4 و T5 ارائه می دهد. دو مدل T4 و T5 از پیشرانه بنزینی بهره میبرند و دارای مشخصات زیر می باشند.

  • مدل T4
  • چهارچرخ متحرک
  • 4 سیلندر و قدرت خروجی 188 اسب خبار
  • گیرباگس 8 سرعته اتوماتیک
  • مدل T5
  • دارای تکنولوژی Drive E
  • چهارچرخ متحرک
  • قدرت خروجی 244 اسب بخار
  • گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک

اما پیشرانه سومی که شرکت ولوو برای منطقه اروپا در مدل T3، مد نظر گرفته است با پیشرانه 3 سیلندر تقویت شده و قدرت خروجی 156 اسب بخار خواهد بود که یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را برعهده گرفته است.

مشخصات ظاهری ولوو XC40

بررسی بهترین خودرو 2018 اروپا ولوو XC40 / ویکی ووک

ولوو XC40 در طراحی ظاهری درواقع از دوبرادر بزرگتر خود XC90 و XC60 وام گرفته است، با این تفاوت که دی لایت هایی به جلوپنجره تامل یافته و طراحی جسورانه و جوان پسندانه آن اضافه شده است. در کنار استایل کامپکت این کراس اوور جذاب، طراحی چراغ های عقب و چراغ های Y-type جلو بسیار خودنمایی می کند. طبق ادعای مدیرعامل این شرکت، وارد کابین ولوو XC40 که بشوید فضایی بازتر و راحت تر در اختیار راننده و سرنشینان قرار گرفته است.

همچنین برای طراحی داشبورد این کراس اوور کامپکت، یک صفحه نمایش 12.3 اینچی TFT و یک سفحه نمایش 6 اینچی برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی که قابلیت اتصال به گوشی های اندروید را دارد، در میانه ی داشبور تعبیه شده است. درکنار این امکانات، ولوو XC40 از سیستم Pro Pilot Assist یا رانندگی نیمه خودکار هم برای راحتی کار راننده استفاده کرده است که این سیستم تا سرعت 120 کیلومتر قابلیت کنترل خودرو را خواهد داشت.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو


منبع: زومیت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *