بررسی جدیدترین فراری 488 پیستا

بررسی جدیدترین فراری 488 پیستا / ویکی ووک

شرکت خودروسازی فراری بار دیگر علاقه‌مندان خود را با رونمایی از جدیدترین محصول خود یعنی فراری 488 پیستا (Ferrari 480 Pista) هیجان‌زده کرد. فراری جدیدترین نسخه سوپر اسپرت پرقدرت خود را از مدل GTB 488 الهام گرفته است و طراحی کامل‌تر و پیشرفته‌تر این مدل است. به گفته این کمپانی ایتالیایی فراری 488 پیستا، چند هفته‌ی دیگر در نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو (پست برترین نمایشگاه‌ها) که در ماه مارس برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد.

مشخصات فنی فراری 488 پیستا

 

بررسی جدیدترین فراری 488 پیستا / ویکی ووک

 

50 اسب بخار افزایش قدرت، نسبت به GTB 488، فراری 488 پیستا را به پرچم‌دار قدرتمند این غول خودروساز ایتالیایی بدل کرده و حالا این پیستا 488 با داشتن پیشرانه 8 سیلندری وی شکل با 711 اسب بخار و قدرت تولید 770 نیوتن متر گشتاور و همچنین بهره بردن از دو توربوشارژ v8 و 3.9 لیتری، به نظر گامی بلند برای رکوردشکنی در جهنم سبز نوربرگ رینگ برداشته است. فراری پیستا با افزایش قدرتی که در سیستم پیشرانه آن داده‌شده، در مدت‌زمان 2.85 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در مدت‌زمان 7.6 ثانیه به‌سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت این فراری هیجان‌انگیز 330 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.


شاید دوست داشته باشید

سبوس چه خواصی دارد؟ /ویکی ووکسبوس چه خواصی دارد؟

سبوس پوسته ی سفت و هضم نشدنی روی دانه های غلات است، که مهمترین خواص این ماده باعث تسهیل در…

 


مشخصات ظاهری فراری 488 پیستا

سوپر اسپرت ایتالیایی بسیار سبک‌تر از نسخه‌ی قبلی خود شده و وزنی معادل 1280 کیلوگرم را با تیونینگ ویژه طراحان و مهندسان کمپانی ایتالیایی دارا است. این تیم سعی داشتند که با کاهش در وزن و بالا آوردن اسپویلرهای عقبی در این مدل هندلینگ بالایی به پیستا ببخشند. همچنین با طراحی خطوط، در کنار باز کردن کانال‌های هوایی در قسمت جلوبندی خودرو، فشار هوای وارده در سرعت‌بالا را کاهش داده‌اند. تمام این تغییراتی را که نسبت به GTB 488 در فراری 488 پیستا اعمال‌شده، باعث افزایش 20 درصدی داونفورس (Downforce) یا نیروی رو به پایین در سرعت‌های بالا نسبت استاندارد 488 شده است.

 

 

فراری با استفاده از لاستیک‌های فیبر کربنی به طول قابل‌توجه ای به هندلینگ مضاعف این خودرو کمک کرده است. همچنین این کمپانی از نرم فراری برای تنظیم فشار ترمز بر کالیبرها بهره گرفته است. همان‌طور از طراحی سگمنت فراری پیستا مشخص است، در داخل کابین آن از دو صندلی تمام چرم و اسپرت استفاده‌شده که توانایی گردش در همه جهات را دارد همچنین این  فراری 480 پیستا در داخل کابین خود از داشبوردی ساده و بدون متعلقات اضافی بهره می‌برد.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


 

منابع: cnet

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *