مراقبت از دندان ها چه اصولی دارد؟

مراقبت از دندان ها چه اصولی دارد؟ / ویکی ووک

در مطالب قبل برخی از مواردی را که می تواند زیبایی لبخندتان را بیش از بیش کند را بررسی کردیم، اما مراقبت از دندان ها یکسری اصول دارد که در این مطلب میخواهیم که این اصول را بررسی کنیم.

اصول مراقبت از دندان ها

اولین اصولی که می‌‎توانیم بگیم که می توانید باعث سلامت دندانتان می شود این است که عادت های بدی که باعث می شود دندانتان و مینای دندان را از بین ببرد را ترک کنید.

 

مراقبت از دندان ها چه اصولی دارد؟ / ویکی ووک

 

استفاده از مسواک مناسب اولین اصول مراقبت از دندان ها

مسواک های زبر موجب آسیب دیدگی بافت لثه می شود. مسواک های سرکوچک این مزیت را دارد که به تمام نواحی دهان از جمله سطوح دور ازدسترس دندان های عقبی می رسد. از میان انواع مسواک با دسته های متفاوت (مانند دسته های دارای برجستگی و غیر لغزنده یا دارای گلوگاه انعطاف پذیر)، شکل های مختلف سر (نوک تیز یا مستطیلی)، مدل های برس (موج دار، مسطح یا گنبدی شکل) مسواکی را بردارید که راحت‌تر می توانید با آن کار کنید. بهترین مسواک ها آن هایی هستند که با اندازه دهان شما متناسب است و به آسانی به تمام نقاط دهان می رسد.

صحیح مسواک بزنید

مسواک زدن صحیح حداقل دو دقیقه طول خواهد کشید که اصول کلی آن را در مطالب قبل توضیح داده بودیم که پیشنهاد میکنم که آن را حتما مطالعه کنید.


شاید دوست داشته باشید

کلم بروکلی و خواص آن / ویکی ووککلم بروکلی و خواص آن

کلم بروکلی سرشار از مواد غذایی و فیبر است و به دلیل کم کالری بودن بسیار مناسب برای لاغری است و باعث می شود در مدت طولانی احساس سیری کنید. این گیاه سرشار از…

 

 

 


خشن مسواک نزنید

مسواک زدنِ با فشار و نادرست باعث می شود تا لثه ها ۲/۰ میلی لیتر از ریشه اصلی خود جدا شوند و بیشتر در معرض پوسیدگی و حساسیت قرار بگیرند.

استفاده از همیر دندان خوب

یک خمیردندان خوب و مناسب، دهان شما را خنک و خوشبو می کند و باعث می شود دندان هایتان تمیز و زیبا به نظر برسد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *