مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین مصادف با 30 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین

سال ۱۴۳۰

قشون عثمانی شهرهای سلانیک و ایونیا را فتح کرد.

سال ۱۴۳۲

سلطان محمد فاتح پادشاه بزرگ عثمانی متولد شد.

سال ۱۵۷۶

شاه اسماعیل دوم در قزوین بر تخت سلطنت نشست. شاه اسماعیل دوم چون به شاهی رسید کوشید تا مذهب شیعه را که توسط پدرانش ترویج شده بود، براندازد. او همین کار را هم کرد و خطبه و سکه را به نام خلفای راشدین جاری ساخت.

سال ۱۸۷۳

معجز شبستری حکیم و شاعر شهیر و طنز نویس آذربایجانی در شهر شبستر متولد شد.

سال ۱۹۰۳

در سایه خط بی سیم مارکونی، میان نیویورک و لندن خط مخابره خبر تاسیس شد.


شاید دوست داشته باشید

زلزلههنگام زلزله چه کار کنیم؟

زمین‌لرزه یا زلزله لرزش و جنبش زمین است که به علّت آزاد شدن انرژی ناشی از گسیختگی سریع در گسلهای پوستهٔ زمین در مدتی …

 

 


سال ۱۹۱۲

گنبد حرم امام رضا (ع) توسط سربازان روسیه به توپ بسته شد.

سال ۱۹۶۸

برای اولین بار در ترکیه عمل پیوند کبد توسط دکتر عطیف تایکورت انجام شد.

سال ۱۹۷۹

در اوگاندا دولت مسلمان عیدی امین در اثر کودتا سرنگون شد. رسانه های غربی علیه وی تبلیغات دروغینی راه انداخته و او را آدم خوار معرفی می کردند.

سال ۱۹۸۲

به دنبال تصویب قانون کانادا، کانادا استقلال خود را اعلام نمود.

سال ۱۹۸۹

نخستین پنج قلوی حاصل از لقاح مصنوعی متولد شدند.

سال ۲۰۰۴

کشورهای بلغارستان، استونی، لیتوانی، لیتونیا، رومانیا، اسلوواکیا و اسلووانیا وارد پیمان ناتو شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *