مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین مصادف با 2 آوریل را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین

سال ۱۴۵۳

سلطان محمد فاتح، محاصره شهر قسطنطنیه را آغاز کرد.

سال ۱۸۰۵

هانس کریستین آندرسن نویسنده شهیر دانمارکی دیده به جهان گشود.

سال ۱۸۴۰

امیل زولا، نویسنده شهیر فرانسوی چشم به جهان گشود.

سال ۱۸۷۲

ساموئل مورس آمریکایی متولد شد.

سال ۱۹۱۷

آمریکا وارد جنگ جهانی اول شد.

سال ۱۹۱۸

شهر وان از اشغال نیروهای ارمنی و روس آزاد شد.


شاید دوست داشته باشید

ارزش غذایی کدام سبزی ها با پختن بیشتر می شود؟ / ویکی ووکارزش غذایی کدام سبزی ها با پختن بیشتر می شود؟

سبزی ها را خام بخورید تا مواد مغذی بیشتری به بدنتان برسد این جمله را بارها و بار شنیده ایم، شاید درباره بیشتر سبزی ها این موضوع درست باشد اما…

 

 


سال ۱۹۲۱

کلنل محمدتقی خان پسیان در خراسان علیه قوام السطنه قیام کرد. وی متولد اهر در آذربایجان بوده و از نظامیان اواخر دورهٔ قاجاریه و اولین کسی است که در ایران دوره آموزش خلبانی گذراند.

سال ۱۹۳۰

هایله سلاسی، خود را امپراطور اتیوپی اعلام نمود.

سال ۱۹۸۲

آرژانتین اقدام به اشغال جزایر فالکلند از انگلستان نمود که به دنبال ان جنگ دریایی خونینی میان این دو کشور درگرفت.

سال ۱۹۸۹

میخائیل گورباچف برای بهبود روابط اتحاد جماهیر شوروی با کوبا، به هاوانا رفت و با فیدل کاسترو دیدار نمود.

سال ۱۹۹۲

شهر کلبجر آذربایجان توسط نیروهای ارمنی اشغال شد.

سال ۲۰۰۶

گردبادهای قدرتمندی ایالت تنسی آمریکا را در هم کوبید و سبب کشته و زخمی شدن صدها تن گردید.

سال ۲۰۰۷

زمین لرزه ای به قدرت ۸ممیز یک ریشتر، در اقیانوس کبیر اتفاق افتاد و به دنبال ان سونامی بزرگی به راه افتاد که جزایر سولومون را در خود فرو برد.

سال ۲۰۱۱

برای اولین بار جمع کثیری از اهالی حوزه دریاچه ارومیه در دفاع از حیات این دریاچه، تجمع اعتراض امیزی در اطراف این دریاچه برگزار کردند که با حمله پلیس به خشونت کشیده شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *