شربت سکنجبین را چگونه درست کنیم؟

شربت سکنجبین

در پست های قبل با طرز تهیه شیرینی نخودچی، آش گوجه فرنگی، سس مایونز، دلمه برگ مو، پیتزای مرغ و قارچ و… آشنا شدید. اما امروز می خواهیم شما را با طرز تهیه شربت سکنجبین آشنا کنیم. تهیه  شربت سکنجبین بسیار ساده است همچنین بسیار خوشمزه و کاربردی است و برای بعضی بیماری ها خاصیت دارویی دارد که در این صورت می توانید برای درست کردن آن از عسل و سرکه خانگی استفاده کنید که یقینا خوش طعم تر و لذیذتر خواهد شد و خاصیت شفابخشی آن افزایش پیدا می کند.

مواد لازم جهت تهیه شربت سکنجبین

ردیف عنوان مقدار
1 شکر 2 کیلوگرم
2 سرکه 400 گرم
3 نعنا تازه چند شاخه
4 آب 4 تا 5 لیوان

طرز تهیه  شربت سکنجبین

شکر را داخل قابلمه مناسبی ریخته و آب را به آن بیفزایید. (آب باید به مقداری بریزید که به اندازه یک بند انگشت، روی شکر قرار بگیرد) و می گذاریم تا جوش بیاید.

ساقه ها و برگ نعنا را تمییز کرده و بشویید. با یک نخ سفید تمییز دور آن را ببندید و داخل شربت بیندازید و بگذارید تا بجوشد. (وقتی روی شربت حباب های ریز به وجود آمد یعنی قوام آمده است)

شربت سکنجبین

در پایان به آن سرکه اضافه کنید و بگذارید چند جوش دیگر بزند.

سپس شربت سکنجبین را از روی حرارت بردارید و داخل ظرف مناسبی بریزید.

چند نکته جهت تهیه شربت سکنجبین

 

شربت سکنجبین

 

برای اینکه شربت صاف و خوش رنگی داشته باشید می توانید از یک عدد سفیده تخم مرغ استفاده کنید که آن را درهمان ابتدا به شکر اضافه کنید و هم بزنید تا با شکر مخلوط شود و بعد روی آن به مقدار کافی آب بریزید، وقتی جوش آمد و کف کرد مرتب کف های سفید روی شربت را بردارید تا کف ها تمام شود. در این صورت شربت بسیار شفاف خواهد شد و ناخالصی شکر را خواهد گرفت. در صورت تمایل می توانید به جای ساقه نعنا از عرق نعنا استفاده کنید که در این صورت سه قاشق مرباخوری عرق نعنا را به شربت در آخر پخت اضافه کنید.

اگر از سرکه خانگی خوب به جای سرکه صنعتی استفاده کنید بسیار مطلوب تر خواهد بود.

برای خوش رنگ تر و معطر شدن شربتتان می توانید از مقدار بسیار کمی زعفران آب کرده استفاده کنید.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز / علاقه مند به آشپزی


میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *