سس مایونز را چگونه درست کنیم؟

سس مایونز

در پست های قبل با طرز تهیه برخی از غذاها مانند دلمه برگ مو، پیتزای مرغ و قارچ، مربای بهار نارنج، کیک سیب و… آشنا شدیم اما امروز می خواهیم با طرز تهیه سس مایونز که در آشپزی کاربرد فراوان دارد، آشنا شویم. از این سس معمولا در اغلب سالادها، ساندویچ ها و در تهیه برخی از غذاها نیز استفاده می کنند.

مواد لازم جهت تهیه سس مایونز

 

سس مایونز

 

ردیف عنوان مقدار
1 تخم مرغ دو عدد
2 روغن زیتون یک لیوان
3 سرکه 4تا5 قاشق غذاخوری
4 نمک نصف قاشق چایخوری
5 خردل یک قاشق مرباخوری
6 فلفل سفید نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه سس مایونز

تخم مرغ ها را داخل مخلوط کن بریزید و آنقدر بزنید تا سفیده و زرده با یکدیگر مخلوط شوند. سپس به آن روغن زیتون را قطره قطره اضافه کنید و مخلوط کنید در این بین سرکه را هم قطره قطره به همراه کمی نمک اضافه کنید و در پایان افزودن خردل و فلفل سفید را فراموش نکنید و کاملا مخلوط کنید تا سسی یکدست و غلیظ و سفید داشته باشید.

سس مایونز

اگر مخلوط کن و میکسر در اختیار ندارید می توانید:

 تخم مرغ ها را داخل ظرف فلزی بریزید و ظرف را روی یخ قرار دهید و آن را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود سپس روغن زیتون را قطره قطره به تخم مرغ اضافه کنید و مرتب هم بزنید و نمک و سرکه را هم کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ و یکدستی حاصل شود در پایان به آن خردل و فلفل سفید را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

چند نکته جهت تهیه سس مایونز

در تهیه سس مایونز مخصوصا به روش دستی کاملا صبر و حوصله داشته باشید چون حتما روغن زیتون را باید قطره قطره به مواد اضافه کنید و پیوسته آن را هم بزنید تا سس مرغوبی داشته باشید.

اگر روغن زیتون در اختیار ندارید می توانید از روغن مایع استفاده کنید.

سس مایونز

استفاده از یخ در درست کردن سس با دست به خاطر این است که مایونز شما نبرد و خراب نشود.

در صورتی که مایونز ببرد می توانید با یک زرده تخم مرغ، نصف پیمانه روغن زیتون، چند قطره سرکه و کمی نمک دوباره مایونز تهیه کرده و سس بریده شده را کم کم به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا مجددا مایعی یکدست و غلیظ داشته باشید.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز / علاقه مند به آشپزی


میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *