آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو

آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو / ویکی ووک

در بخش های قبلی معرفی اجزای خودرو به عملکرد سیستم چهارچرخ متحرک اتومبیل ها پرداختیم و از چگونگی مراقبت از خودرو در فصل زمستان گفتیم. ممکنه برای شما هم پیش آماده باشد، که در دفترچه راهنمای خودروها به عبارات و اصطلاحاتی برخورد کرده ایم که از آن اطلاعاتی نداریم که ما در این بخش قصد داریم به اصطلاحات تخصصی خودرو بپردازیم.

معنی ABC در اصطلاحات تخصصی خودرو

ABC یا Active Body control، در خودروهای هیدروالکترونیکی و بطور مشخص در کمپانی مرسدس بنز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنولوژی به کمک سیستم تعلیق خودروها می آید و کار بدنه اتومبیل را در پیچ ها و هنگام ترمز راحت تر می کند، بطوری که سرنشینان و اجزای معلق خودرو کمترین لرزش را دارند.

معنی ABS در اصطلاحات تخصصی خودرو

این سیستم الکترونیکی، که مخفف کلمه Anti-lock Brake System متعلق به ترمزهای هرخودرو می باشد که درهنگام ترمزهای شدید یا ترمز در سطوح لغزنده، سنسورهایی دارد که بصورت اتوماتیک جهت سفت کردن و شل کردن ترمز چرخ ها اقدام می کند و از قفل کردن چرخ ها در شرایط بحرانی و سخت جلوگیری می کند.

 

آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه مرغ فاسد را تشخیص دهیم؟ / ویکی ووکچگونه مرغ فاسد را تشخیص دهیم؟

اولین نکته و ساده‌ترین راه شناسایی مرغ فاسد نگاه کرده به پوست بسته بندی مرغ است، پوست مرغ بسته بندی شده تازه، باید …

 


معنی ACC در اصطلاحات تخصصی خودرو

Autonomus Cruise Control یا سیستم کنترل حرکت خودکار، تکنولوژی است که در خودروهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این سیستم برای کنترل خودکار اتومبیل در ترافیک است بصورتی که سرعت و فاصله ی اتومبیل شما را با خودروی جلویی تنظیم می کند و مانع از حوادث ناگوار می شود.

معنی ECU در اصطلاحات تخصصی خودرو

Engin Control Unit، بگونه ایی مغز و هسته ی اصلی خودرو است که بر تمامی عملکرد خودرو در هرشرایط نظارت و رسیدگی می کند. این بخش با نام کامپیوتر خودرو هم شناخته می شود و که عملکرد پاشش سوخت، وضعیت برق رسانی، دمای موتور و…. هر لحظه بررسی می کند و با استفاده از دیاگ می توان به این اطلاعات دست پیدا کرد.

معنی CVT در اصطلاحات تخصصی خودرو

Continuously Variable Transition، تکنولوژی است که به جعبه دنده ها ورود کرده و صنعت خودروسازی را متحول کرد. این سیستم یک سیستم انتقال قدرت بصورت اتوماتیک است که بصورت یکپارچه میان نسبت های دنده تغییر می کند و کار راننده را برای تعویض دنده ی بموقع راحت کرده است.

معنی 4WD در اصطلاحات تخصصی خودرو

سیستم چهارچرخ متحرک یا Four Weel Drive با هدف انتقال نیروی موتور به هرچهار چرخ اتومبیل و قدرت دهی بیشتر به خودرو ها کاربرد دارد. با استفاده از این سامانه که در خودروهای شاسی بلند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اتومبیل ها برای عبور از سطوح لغزنده و جاده های ناهموار کار سختی را نخواهند داشت.

 

 


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *